خودرو

خودروی عجیب هیدروژنی تویوتا در نمایشگاه پاریس (+عکس)

این خودرو با طول 3800 میلی‌متر “پلاس FCV” کوچکتر از یاریس و بزرگتر از “آیگو” است.

پس از مدت‌ها انتظار، 29 سپتامبر سرآمد تا دنیای خودرو در یکی دیگر از مهم‌ترین وقایع خودرویی جهان دور هم جمع شوند.کمپانی‌های بزرگ، در افتتاحیه این مراسم که کمی تخصصی‌تر برگزار شد با مدل‌های مفهومی، خودروهای قدرتمند و عجیب و غریبشان رخ نمایاندند و قدرت نشان دادند. 

به گزارش گروه خودروی عصر ایران  اینک بزرگترین نمایشگاه پاریس مملو از خودروهاییست که شاید پیش از این هرگز به نمایش درنیامده‌اند. خودروهایی که تا کنون مشخصه‌های آنها در حد حدس، گمان، تصور یا شایعه بوده است.

کانسپت عجیب هیدروژنی تویوتا در نمایشگاه پاریس

یکی از این خودروها تویوتاست، مدل مفهومی “پلاس FCV” تویوتا پس از نمایش در نمایشگاه بین‌المللی خودرویی توکیو در اوایل سال جاری، بار دیگر در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش درآمد.

کانسپت عجیب هیدروژنی تویوتا در نمایشگاه پاریس

پیش نمایش “پلاس FCV” نگاه این خودروسازی به آینده اتومبیل است که در آن از هیدروژن فشرده به عنوان منبع سوختی استفاده می‌شود. زمانی که کاربران از این خودرو برای حمل و نقل و سفرهای شهری استفاده نکنند، می‌توان از الکتریسیته آن برای مصارف خانگی صاحبان خودرو استفاده کرد. از انرژی تولیدی این خودرو می‌توان در جایی دور از خانه نیز بهره برد. ساختار خودرو به گونه‌ای طراحی شده که در صورت عدم استفاده، انرژی حاصله به چرخه تولید و مصرف باز‌ می‌گردد.

کانسپت عجیب هیدروژنی تویوتا در نمایشگاه پاریس

استفاده طولانی مدت و مداوم از این خودرو مقدور است. تویوتا بر این باور است که با استفاده از سوخت‌های هیدروژنی در ساختار خودروهای آینده نقش مثبتی در جامعه ایفا خواهد کرد.

کانسپت عجیب هیدروژنی تویوتا در نمایشگاه پاریس

در این خودرو برای هر چرخ یک موتور جداگانه وجود دارد. مخزن سوخت سلولی بین چرخ‌های جلو و مخزن تانک هیدروژنی بین چرخ‌های عقب قرار گرفته است. با این وجود تویوتا اذعان کرده که این مدل تا 15 سال آینده تولید نمی‌شود. این گروه خودروسازی امیدوار است تا زمان تولید انبوه این خودرو مولدهای هیدروژنی به نصف اندازه موتورهای استفاده شده در مدل “میرائی FCV” کنونی برسد.

کانسپت عجیب هیدروژنی تویوتا در نمایشگاه پاریس

این خودرو با طول 3800 میلی‌متر “پلاس FCV” کوچکتر از یاریس و بزرگتر از “آیگو” است. با این وجود این خودرو کمی پهن‌تر و بلندتر از هر دو مدل به شمار می‌آید. طراحی خودرو نیز مانند انتظار پیشرفته است. در نمای خارجی شیشه‌های آبی و بدنه سفید گیرا به نظر می‌رسد. با این وجود بخش بدنه یک سوم خودرو را تشکیل می‌دهد. طراحی خودرو بسیار به روز و جذاب است. کابین به شکلی فوق‌العاده و برای 4 نفر طراحی شده است. داخل کابین نیز ویژگی‌های طراحی لانه‌زنبوری را دارد. فرمان در عین سادگی بلندتر شده و به سمت جلو خودرو کشیده شده است.

کانسپت عجیب هیدروژنی تویوتا در نمایشگاه پاریس

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا