مشهد

خیابان ارشاد مشهد به نام استاد شجریان نام‌گذاری شد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با طرح دوفوریتی نام‌گذاری خیابان ارشاد (حد فاصل بولوار شهید صادقی و بولوار خیام) در مشهد به نام استاد شجریان موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با طرح دوفوریتی نام‌گذاری خیابان ارشاد (حد فاصل بولوار شهید صادقی و بولوار خیام) در مشهد به نام استاد شجریان موافقت کردند.

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در این طرح دو فوریتی ساخت و نصب سردیس این استاد هم مطرح و مصوب شد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست علنی امروز در این خصوص گفت: شهر مشهد از قدیم مرکز توجه مردم ایران و جهان بوده است و این کلانشهر از باب فرهنگی، هویتی منشوری دارد.

حمیدرضا موحدی‌زاده افزود: شورای پنجم شهر مشهد نیز از ابتدای آعاز به کار توجه زیادی به احیای فرهنگی و ادبی مجموعه توس داشت و دارد همچنین مقام معظم رهبری در خصوص این مجموعه نگرانی‌هایی داشتند که خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته، آبروی شهر خریداری شد.

وی با اشاره به دفن استاد شجریان در مجموعه فرهنگی آرامگاه فردوسی ادامه داد: سعی شد مراسمی در شأن استاد و علاقه‌مندان استاد شجریان برگزار شود و با توجه به کلیپ‌های متعددی که از این مراسم در سراسر کشور منتشر شد، همگان فرهیختگی و هنرپروری مردم مشهد را دیدند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شجریان موسیقی اصیل ایرانی و نجات آن ‌را رسالت خود تعریف کرد و اگر نبود معلوم نبود چه بر سر موسیقی اصیل ما می آمد لذا طرح دوفوریتی نام‌گذاری خیابانی به نام این استاد ارائه شد تا با بهره‌گیری از فضای فرهنگی و معنوی شکل گرفته، دشمنی‌ها از بین رود همچنان که خاکسپاری این استاد بدون هیچ حاشیه‌ای به پایان رسید شاهد نام‌گذاری یک خیابان نیز به نام استاد باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: در شرایط خاصی به سر می بریم و فشارهای اقتصادی و بیماری کرونا آستانه تحمل مردم را پایین آورده است که این می تواند آسیبی جدی باشد.

بتول گندمی افزود: در این شرایط  از همه متولیان و شهروندان می خواهیم در شهر مدارا و تحمل همدیگر را در راستای انسجام و همدلی بیشتر کنند و با این تصمیم که در راستای خواست جامعه است انسجام موجود را افزایش دهند.

در ادامه، این طرح دوفوریتی با حداکثر آرا تصویب و شهرداری مکلف شد با توجه به منظومه فرهنگی و ادبی شکل گرفته به لحاظ نام‌گذاری در بلوار فردوسی، بلوار خیام و خیابان اخوان ثالت، حدفاصل بلوار شهید صادقی تا خیابان خیام (خیابان ارشاد فعلی) را به نام «محمدرضا شجریان» نام‌گذاری کند.

همچنین طبق این مصوبه، شهرداری مشهد موظف است سردیس مناسب با شأن و جایگاه ایشان را طراحی و نسبت به نصب آن در دو سوی بلوار اقدام کرده و نتیجه اقدام فوق را در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر گزارش دهد.

تهیه بانک اطلاعاتی و سامان‌دهی متکدیان، بی‌خانمانان، افراد ولگرد، لایحه تهیه بانک اطلاعاتی و سامان‌دهی متکدیان و بی‌خانمانان، لز دیگر دستورکارهای جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود که پس از تصویب، شهرداری مشهد مکلف شد، به‌منظور فراهم‌آوردن امکان برنامه‌ریزی و انجام وظایف قانونی و اقدامات هماهنگ توسط همه دستگاه‌های ذیربط و مسؤول در قبال متکدیان، معتادان متجاهر، ولگردها، زنان و دختران آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، کودکان خیابانی و همچنین افراد دارای اختلال روانی خطرناک، با همکاری و جلب مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط، نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه هویتی افراد یادشده اقدام کند.

همچنین تصویب لایحه پیاده‌سازی فرایند شهروند سپاری خدمات در بستر الکترونیک، تصویب لایحه اصلاح تبصره ۲ ماده ۶۳ قرارداد مشارکتی پروژه ابرار ۴،لایحه آئین نامه اجرایی ستاد بازآفرینی مناطق شهری مشهد و لایحه پروژه سرمایه گذاری، ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از المان های هوشمند شهری از دیگر مصوبات یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا