ایران

دادستان تهران: علیه مدیر تلگرام اعلا م جرم شد

 

 

دادستان تهران در نشست شورای معاونان دادستانی تهران آخرین وضعیت پرونده حقوق های نجومی و برخی از محکومان امنیتی را تشریح کرد و همچنین از اعلام جرم علیه مدیر تلگرام خبر داد.به گزارش میزان، عباس جعفری دولت آبادی در این نشست اعلام کرد: علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است. جعفری دولت‌آبادی افزود: این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستری مناسب برای فعالیت دیگر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج و تسهیل کرده است.

واکنش مدیر تلگرام به اعلام جرم علیه وی
در همین حال به گزارش بی.بی.سی، پاول دوروف، مدیر تلگرام در واکنش به اعلام جرم علیه او از سوی دادستان تهران گفت: «از شنیدن این موضوع شوکه شدم، ما به طور مداوم  مضامین مستهجن و تروریستی را در ایران مسدود می‌کنیم.» وی همچنین مدعی شد:  فکر می‌کنم دلیل واقعی این برخورد چیز دیگری است. 
ارسال پرونده حقوق‌های نجومی به دادگاه
دادستان تهران  همچنین از صدور کیفرخواست در پرونده‌ حقوق های نجومی خبر داد و اعلام کرد: این پرونده‌ها در هفته جاری برای رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد. درباره پرونده‌های مرتبط با پزشکان و استادان هنوز تصمیمی گرفته نشده، اما درباره دیگر متهمان دریافت حقوق‌های نجومی از جمله مدیران شرکت‌های بزرگ دولتی، مدیران بیمه‌ها و بانک‌ها، کیفرخواست صادر شده است و درباره پرونده‌های مفتوح گروه اخیر نیز تصمیم گیری خواهد شد. جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر این که قوه قضاییه باید ضمن حفظ استقلال، تحت تاثیر جریان‌های رسانه‌ای و هیجانی قرار نگیرد و با هر گونه تضییع حقوق بیت‌المال برخورد کند، در خصوص معیار تشخیص حقوق نجومی اظهار کرد: مبنای اقدام دادستانی دریافت ۲۰ میلیون تومان در ماه است و مازاد بر آن، حقوق غیرمتعارف و نجومی محسوب شده است. 
آخرین وضعیت پرونده‌های محکومان امنیتی
وی درباره مهدی خزعلی اظهار کرد: نامبرده از سلامت جسمی برخوردار است و شنبه هفته جاری با همسرش ملاقات داشته است. جعفری دولت آبادی همچنین از محکومیت به حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی هفت نفر از محکومان مرتبط با جریان فتنه که به تازگی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده‌اند خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا