ایران

دانایی‌فر: زائران اربعین بدون گذرنامه به مرز نروند

اخبار,اخبار اجتماعی,دانایی فر

سفیر ایران در عراق به زائران ایرانی که قصد سفر به عراق برای شرکت در مراسم اربعین دارند هشدار داد بدون گذرنامه به مرزهای کشور مراجعه نکنند. .

«حسن دانایی‌فر» در نشست هماهنگی استقبال از زوار اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: زائران ایرانی که این روزها قصد سفر به عراق را دارند به‌ هیچ‌عنوان بدون داشتن گذرنامه و روادید به عراق سفر نکنند و بر اساس مقررات جدید دولت عراق، سفر بدون گذرنامه و ویزا به آن کشور جرم تلقی شده و بر اساس قانون مجازات سختی برای افرادی که بدون داشتن مجوز قصد سفر به آن کشور را دارند در نظر گرفته‌ شده و لذا مخاطرات امنیتی فرد خاطی را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بر اساس شرایط زمانی و توافقات بین دو کشور ایران و عراق شرایطی فراهم شد که ایرانی‌ها بدون داشتن گذرنامه و تنها با در دست داشتن کارت ملی بتوانند به عراق سفر و در مراسم اربعین شرکت کنند.

دانایی فر ادامه داد: امسال این قانون و مجوز برداشته‌شده و کسانی که قصد سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین را دارند حتماً باید گذرنامه و ویزا در اختیار داشته باشند.

سفیر ایران در عراق خاطرنشان کرد: به مسئولان مرزی کشورمان نیز گوشزد شده که تحت تأثیر احساسات قرار نگرفته و از خروج هم‌وطنانی که گذرنامه در دست ندارند از مرز جلوگیری شود.

وی به تمهیدات انجام‌شده توسط مسئولان ایرانی و عراقی جهت برگزاری مراسم اربعین ظرف یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت اقدامات بسیار ارزنده‌ای توسط دو کشور برای رفاه بیشتر زائران انجام‌گرفته است.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا