مشهد

دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه فردوسی مشهد تاسیس می‌شود

دانشگاه فردوسی مشهد

رئیس دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی گفت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه فردوسی مشهد تاسیس می‌شود.

عبدالرضا جوان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: تاسیس چنین دانشکده‌ای با توجه به جایگاه بالای دانشگاه فردوسی مشهد و سابقه علمی و فقهی خراسان بزرگ، حق دانشگاه، استان و تکلیفی برای اساتید این دو رشته است.

وی تربیت نیروهای متخصص، استقبال دانش آموزان رشته علوم انسانی از رشته‌های حقوق و علوم سیاسی و ظرفیت عظیم این رشته‌ها را از ضرورت‌های تاسیس این دانشکده دانست و افزود: با دادن فضای مناسب به این رشته‌ها می‌توانیم در آینده شاهد بخش قابل توجهی از حقوقدانان و کارشناسان سیاسی فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی مشهد باشیم.

جوان جعفری با اشاره به تصویب تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در هیئت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی یادآور شد: تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی پس از تصویب در هیئت رئیسه دانشگاه و هیئت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی بار اجرایی یافته و ضمانت اجرا خواهد داشت.

دانشیار گروه آموزشی حقوق در زمینه حضور کاتوزیان در دانشگاه فردوسی مشهد و موافقت با تاسیس دانشکده حقوق به نام ویدر دوره حیات گفت: تاسیس دانشکده‌ای به نام دکتر کاتوزیان توسط هیأت امنایی متشکل از اساتید حقوق، قضات و وکلا در دست بررسی است.

وی ادامه داد: این مهم توسط حقوقدانان و خیرین در حال پیگیری است و دانشگاه فردوسی مشهد قصد دارد دانشکده‌ای به نام وی تاسیس کند.

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصاد با اشاره به دانشگاه‌های همتراز با دانشگاه فردوسی مشهد که دانشکده حقوق و علوم سیاسی را به صورت مجزا در خود دارند، اظهار داشت: ظرفیت این دو رشته به اندازه‌ای بالا است که می‌تواند در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی رشته‌های متعدد دیگری اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه دانشکده حقوق و علوم سیاسی در مهرماه سال آینده در یکی از ساختمان‌های دانشگاه فردوسی مشهد استقرار خواهد یافت، اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با حمایت نهاد ریاست‌جمهوری و دولت به‌دنبال ایجاد ساختمانی مختص دانشکده با قابلیت های معماری این دو رشته است.

جوان جعفری ایجاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی را اقدام تاریخی دانست که از لحاظ آکادمیک به نام رئیس فعلی دانشگاه فردوسی مشهد به یادگار خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا