خراسان

دانشگاه‌ها کارآفرین تولید کنند نه فارغ‌التحصیلان بیکار

خبرگزاری فارس: دانشگاه‌ها کارآفرین تولید کنند نه فارغ‌التحصیلان بیکار

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: باید میان کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی زبان مشترک ایجاد شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی همایش ملی دانشجویی کارآفرینی کشور، محمدحسن روشنک در پنجمین کنفرانس ملی دانشجویی کارآفرینی کشور اظهار کرد: در شرایطی کنونی که چند سالی است دچار مضایق شدید مالی هستیم، باید با بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در گام نخست ایجاد اشتغال و کارآفرینی را دنبال کنیم.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه کارآفرینی عین مقاومت و نترسیدن است، تاکید کرد: باید دانشجویانی مقاوم، نترس و پر جرئت بپرورانیم.

وی تاکید کرد: دانشجو نباید از ابتدا به دنبال استخدام در یک مکان و یا تدریس در دانشگاه باشد بلکه باید فضایی ایجاد کنیم تا بتواند علاوه بر خود برای جمعیت زیادی ایجاد اشتغال کند.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با بیان اینکه دانشجو باید از همین دوران تحصیل به دنبال اشتغال و تولید درآمد باشد، گفت: قطعا دانشجو می‌تواند در نتیجه همت و ماجراجویی خود فعالیتی خلاقانه انجام و کارآفرینی کند.

روشنک از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا به دانشجویان متذکر شوند که همیشه موفقیت همراه با مقاومت به دست می‌آید و سپس گفت: کارآفرینی همواره برای رسیدن به اهداف ارزشمند است و نباید انتظار داشت که وقتی دانشجو فارغ التحصیل می‌شود میز کار برایش آماده باشد، بلکه او باید با خلاقیت برای خود ایجاد اشتغال کند.

وی همچنین به تشریح الزامات فعالیت‌های اقتصادی به ویژه کارآفرینی در دوران پسابرجام پرداخت و تاکید کرد: در این دوره باید از سیاست‌زدگی دوری کنیم و رشته‌های اقتصادی که چندی است به فراموشی سپرده شده را احیا نماییم.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به آنچه گفته شد نیاز نخست کشور ما در مقطع کنونی کارآفرینی است و باید به جای ایجاد فارغ التحصیل، کارآفرین تربیت کنیم تا بتواند نیازهای موجود به تولید اشتغال را پاسخ دهد تا در نهایت منجر به تولید درآمد و توسعه پایدار کشور شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا