مشهد

دانشگاه هنر اسلامی در مشهد راه‌اندازی خواهد شد

رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی از راه اندازی دانشگاه هنر اسلامی در مشهد خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، سرهنگ سید جواد کمالی در نشست خبری و افتتحایه اولین کانون علم و تجربه سینما در کشور در سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر در تهران دانشگاه هنر اسلامی وجود دارد که ما نیز در مشهد در حال پیگیری هستیم که شعبه دیگر این دانشگاه در مشهد ایجاد شود. این در حالی است که مقدمات اولیه آن نیز فراهم شده و امید است سایر مقدمات این طرح نیز به سرانجام برسد.
وی عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ هزار نفر در سراسر کشور عضو انجمن بسیج هنرمندان هستند که از این تعداد ۷۵۰۰ نفر در خراسان رضوی در این انجمن عضویت دارند و در ۱۰ حوزه از جمله فیلم، سینما، عکاسی، تئاتر، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، خوشنویسی و انیمیشن فعالیت دارند.
رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی در خصوص فرایند آموزش‌ها در این مجموعه خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه هنر انقلاب اسلامی هنرمندانی را در این زمینه آموزش دهیم و آن‌ها را وارد جامعه کنیم. در واقع  مباحث سینما و هنرهای نمایشی تاثیر بسیار زیادی بر جامعه امروزی ما دارند.
کمالی اظهار کرد: جشنواره هنر انقلاب اسلامی بناست به صورت استانی در ۳۰ فروردین سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) واقع در پارک ملت برگزار شود.
وی عنوان کرد: سال گذشته خدمت دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ پیشنهادهایی را از قبیل اینکه همایشی را بین هنرمندان جهان اسلام برگزار کند و همچنین جشنواره‌ای از تولیدات هنری در راستای نامه مقام معظم رهبری به جوانان دیگر کشورها ارایه کردیم که با توجه به کمبود اعتبارات و دیگر مسائل تاکنون هیچگونه پاسخی در این مورد به ما داده نشده است.
رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از سالن‌های مجتمع آیه‌ها به عنوان مرکز جشنواره‌ها که نمایش فیلم نیز یکی از برنامه‌های آن است، در نظر گرفته شده که در حال اتمام طراحی این سالن هستیم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم آن‌ را افتتاح کنیم.
خانواده‌ها اطمینان کافی به سینما ندارند
محمد علی صباغی، مسئول انجمن سینمای بسیج هنرمندان خراسان رضوی، در ادامه این نشست اظهار کرد: اولین مساله مهم در خصوص سینما این است که خانواده‌ها اطمینان و اعتماد کافی به این هنر ندراند و دومین مساله نیز فرد هنرجو است که در برخی از مواقع شئونات را رعایت نمی‌کند و به نوعی امکانات لازم برای اطمینان را فراهم نمی‌کند.
وی با بیان اینکه سینما تنها انجمنی است که به دلیل گران بودن آن باید با نگاه حمایتی و اقتصادی به آن توجه شود، ادامه داد: اگر آموزش سینما در سطح عالی صورت گیرد، بسیار گران تمام می‌شود. با این وجود ما باید فضای امن و سالمی را در این حوزه ایجاد کنیم. بر این اساس کانون علم و تجربه سینما در مشهد برای علاقه‌مندان به این هنر کلاس‌های سینما را در نظر گرفته است که برای اولین بار در کشور نیز بدون شهریه ثابت در کشور تاسیس شد.
مسئول انجمن سینمای بسیج هنرمندان خراسان رضوی عنوان کرد: این کلاس‌ها در سه دوره مقدماتی، متوسطه و پیشرفته برگزار خواهد شد.
صباغی خاطرنشان کرد: امیدوارم که روزی همه علاقه‌مندان بتوانند در این کانون حضور یابند و در این کلاس‌ها شرکت کنند.
وی با بیان اینکه افرادی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند، بین ۱۶ تا ۴۵ سال سن دارند، گفت: در مجموع در این دوره ها بیش از ۲۰۰ نفر شرکت کرده‌اند اما به دلیل محدودیت ظرفیت ثبت نام در این کلاس‌ها، ازعلاقه‌مندان به حضور در این کلاس‌ها آزمون اولیه‌ای گرفته شد که تعداد ۴۰ نفر از آن‌ها پذیرفته شدند اما ۱۰ نفر دیگر را هم به این تعداد اضافه خواهیم کرد که از این میان حدود ۶۰ درصد از آن‌ها خانم و مابقی نیز آقا هستند. 
مسئول انجمن سینمای بسیج هنرمندان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در واقع کارگاه‌های علمی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در همین مکان در سالن نمایش فیلم رسانه برگزار خواهد شد.
صباغی تاکید کرد: در واقع یکی از رویکردهای بسیج هنرمندان این است که با شعار اقتصاد مقاومتی پیش رود و امید است که بتوانیم نیروهای انقلابی فراوانی را وارد این حوزه کنیم.
مسئول انجمن سینمای بسیج هنرمندان خراسان رضوی در خصوص هزینه‌های این کلاس‌ها عنوان کرد: در واقع تنها ۱۰۰ هزار تومان از هنرجویان دریافت کرده‌ایم که این مبلغ شامل جزوات و امکاناتی است که در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد و صرفا هزینه‌های آموزش از آن‌ها دریافت نمی‌شود. بناست در تابستان نیز دوره دوم این کلاس‌ها را برگزار کنیم.
صباغی اظهار کرد: در واقع امسال گروه‌های سینمایی را نیز در استان راه اندازی کرده‌ایم و همچنین تشکل‌های غیررسمی را نیز رسمی خواهیم کرد و با این کار انگیزه برای گروه‌های حرفه‌ای سینمایی ایجاد خواهد شد.
سینماگر نیاز به حامی قدرتمندی به نام بسیج دارد
سید مهدی رضازاده، فیلمساز مشهدی، در ادامه این نشست اظهار کرد: سینماگر نیاز به قدرتی به نام بسیج که بزرگترین حامی هنر ارزشی است، دارد و به نوعی این نیاز با فعالیت‌های انجام شده در حال رفع شدن است.
این فیلمساز مشهدی خاطرنشان کرد: درست است که برخی از فضاهای سینمایی ناامن است. باید به عنوان قدم اول در این حوزه اطمینان و اعتماد خانواده‌ها را نسبت به این موضوع فراهم کنیم.
وی عمده‌ترین دغدغه سینما را اقصاد آن دانست و گفت: ما به حمایت قدرتمند انجمن بسیج نیاز داریم تا بتوانند این مشکل را حل نماید. متاسفانه عده‌ای از افراد هستند که از کنار این هنر به سادگی عبور می‌کنند و نگاه شوخی به آن دارند. 
رضازاده با تاکید بر اینکه دانشگاه هنر یکی از مجموعه‌هایی است که استان خراسان به آن نیاز دارد، عنوان کرد: بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای شود که انجمن سیج هنرمندان می‌تواند در این مسیر نقش خوبی را ایفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا