خراسان

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران‌: جامعه کارگری از دستمزد ۹۹ راضی نیست

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران گفت: معتقدیم هر میزانی که بانک مرکزی و یا مرکز آمار به عنوان رقم تورم اعلام می‌کند باید همان میزان به اضافه مبلغی دیگر به رقم دستمزد کارگری اضافه شود.

 

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: وضعیت در حوزه دستمزدهای کارگری به این شکل است که توقعات جامعه کارگری تحقق پیدا نکرده است و همچنان از این شرایط ناراضی هستیم.

وی بیان کرد: در جلسه اخیر شورای عالی کار البته حق مسکن مقداری افزایش و تصویب شد و قرار است هیئت دولت روی آن نظر دهد تا به صورت نهایی ابلاغ شود اما این مهم راضی‌کننده نیست.

دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: قطعا باید در میزان افزایش دستمزد کارگری بازنگری شود زیرا با خط فقر فاصله زیادی دارد؛ قطعا جامعه کارگری از این شرایط راضی نیست؛ بعید می‌دانم که مجموعه کل کارگری از افزایش صورت گرفته رضایت خاطر داشته باشد. 

ابوی عنوان کرد: فاصله میان حداقل درآمد کارگری و هزینه‌های زندگی بسیار زیاد است و این مهمتر از میزان تورم است؛ معتقدیم هر میزانی که بانک مرکزی و یا مرکز آمار به عنوان رقم تورم اعلام می‌کند باید همان میزان به اضافه مبلغی دیگر به رقم دستمزد کارگری اضافه شود تا از این طریق مقداری جبران مافات صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در همین ایام نیز افزایش قیمت زیادی داشته‌ایم و فشار روی جامعه کارگری افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا