ورزش

درخشش شطرنج‌باز مشهدی در سطح جهان / مسئولان پاسخ نامه‌نگاری‌های هیئت شظرنج را نمی‌دهند

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: هیچگونه حمایت مالی از ما صورت نگرفته و آرزوی ما این شده است که مسئولین استانی و شهری پاسخ نامه‌نگاری‌های ما را بدهند.

رضا پاشانجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: مسابقات آنلاین شطرنج پیش از شیوع بیماری کرونا نیز به صورت خیلی محدود وجود داشت و در طول سال تنها دو یا سه دوره از رویدادها را به این صورت برگزار می‌کردیم.

وی افزود: با توجه به بحران کرونا به طور جدی درصدد ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت انجام رقابت‌های شطرنج به صورت آنلاین بر‌آمدیم و توانستیم در سال ۹۹، بیش از ۵۰۰ دوره مسابقات آنلاین در سطح خراسان رضوی برگزار کنیم که بیش از‌ ۹۰درصد این تعداد بدون دریافت هزینه ورودی و به صورت رایگان انجام شد.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: از آبان ماه سال جاری با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تعدادی مسابقه شطرنج به صورت حضوری نیز برگزار کردیم.

پاشانجاتی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عموم، مسابقات آنلاین بار هزینه‌ای بیشتری برای هیئت شطرنج داشته؛ از ابتدای امسال با راه‌اندازی کمیته آنلاین در هیئت شطرنج استان، وظایفی همچون آموزش، پشتیبانی و برگزاری کلاس‌ها و مسابقات آنلاین را به این کمیته محول کردیم.

وی افزود: در مسابقات حضوری، یک داور برای ۴۰ شرکت کننده کافی است اما در رویدادهای آنلاین برای تعداد ۱۰ شرکت کننده، از سه داور و هیئت ژوری برای جلوگیری از شائبه‌هایی همچون تقلب استفاده می‌کنیم.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هیئت فعال در شهرستان‌های استان وجود دارد، گفت: به طور‌ منظم در شهرستان‌های ما مسابقات آنلاین شطرنج توسط هیئت‌ها برگزار و مجموع تعداد این رویداد‌ها در سال ۹۹،‌ بیش از هزار‌ مسابقه بوده است.

پاشانجاتی اظهار داشت: در سال ۲۰۲۰، رویدادهای بین‌المللی نیز به صورت آنلاین برگزار شد که در مسابقات ماراتن جهانی شطرنج، مسعود مصدق‌پور از استان خراسان رضوی به مقام نایب قهرمانی جهان رسید.

وی افزود: در سال جاری، موفقیت بزرگ دیگری که برای شطرنج خراسان رضوی اتفاق افتاد، قهرمانی آقایان و بانوان شطرنج‌باز این استان پس از ۱۵ سال در مسابقات کشوری بود.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۹۹، ۵ دوره کلاس‌های داوری و مربیگری توسط این هیات برگزار شده است، گفت: از مسابقات رده‌های سنی کشور نیز در این استان میزبانی کرده‌ایم؛ همچنین در سال۹۹، مسابقات شطرنجی نیز‌ برای ناشنوایان، بیماران خاص و مدارس استثنایی برگزار کرده‌ایم. 

پاشانجاتی در زمینه تعطیلی مدارس شطرنج در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: پیش از شروع بحران کرونا، ۱۲ باشگاه شطرنج فعال در سطح شهر مشهد داشتیم که متاسفانه این تعداد با کاهش ۵۰درصدی در سال جاری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های هیئت شطرنج خراسان رضوی را از طریق جذب حامی مالی تامین می‌کنیم، افزود: هیچگونه حمایت مالی از ما صورت نگرفته و آرزوی ما این شده است که مسئولین استانی و شهری پاسخ نامه‌نگاری‌های ما را بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا