آرایش و زیبایی

درخشندگی پوست با چند ماسک‌ خانگی بی‌نظیر

درخشندگی پوست, درخشان شدن پوست, شفافی پوست

ماسک های خانگی می توانند با استفاده از ترکیبات اساسی که در منزل پیدا می شوند تهیه گردند.ماسک های دست ساز و طبیعی بسیار ارزانتر از انواع شیمیایی موجود در بازار بوده عوارض جانبی و منفی نیز برای پوست ندارند.

همچنین درمانهای طبیعی زیادی برای صاف، شفاف و درخشان شدن پوست در خانه وجود دارد. ماسک های خانگی هنوز هم دارای نتایج فوق العاده ای بر روی پوست هستند.در ادامه تعدادی از ماسک های صورت که می توانند باعث صافی و شفافی پوست شوند را برایتان آورده ایم.

در اینجا سه دستور طبیعی برای ساخت ۳ ماسک و لایه بردار خانگی برایتان آورده ایم که می توانید براحتی مواد اولیه آن را در آشپزخانه خود پیدا کنید:

 

ماسک لایه بردار گوجه فرنگی

موادلازم:
۱عدد گوجه فرنگی بزرگ ارگانیک
۲ قاشق چایخوری شکر قهوه ای
۱/۲قاشق چایخوری عسل

دستور تهیه: گوجه فرنگی را در یک کاسه شیشه‌ای خرد کنید و سپس با شکر قهوه ای و عسل مخلوط کنید. به آرامی مخلوط حاصل را روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید ۵ دقیقه بر روی آن بماند. سپس صورت خود را شستشو دهید و خشک کنید.

 

علت موثر بودن: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. شکر قهوه ای نیز یک لایه بردار بسیار خوب است.

ماسک مرکبات:
مواد لازم:
۱ عدد سفیده تخم مرغ
۱ قاشق چایخوری آب گریپ فروت تازه
۱ قاشق چایخوری آب لیمو تازه
۲ قاشق چایخوری خامه ترش (خامه نباید بدون چربی باشد)

 

دستور تهیه: سفید تخم مرغ در یک کاسه شیشه ای هم می زنیم تا زمانی که پف کند. خامه ترش را با گریپ فروت و آب لیمو مخلوط می کنیم. مخلوط حاصل را به سفید تخم مرغ اضافه می کنیم و سپس آن را به روی پوست تمیز صورت بمالید. بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس آن را آبکشی کرده و صورتمان را خشک می کنیم.

علت موثر بودن: لیمو و گریپ فروت سرشار از اسید سیتریک هستند (یک آلفا هیدروکسی اسید aha است) که یک لایه بردار طبیعی و همچنین آنتی اکسیدانی قدرتمند است. از این رو هر دو آنها سبب نرم و روشن تر شدن پوست می شوند. این ماسک، ماسکی ایده آل برای پوست های چرب است.

ماسک پاک‌کننده پوست دارچین
موادلازم:
۱/۲قاشق چایخوری پودر دارچین
۲ قاشق چایخوری پودر شیر
۱ قاشق غذاخوری چای بابونه تازه دم
۱/۴قاشق چایخوری عسل ارگانیک

دستور تهیه: مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آید. سپس  به آرامی آن را بر روی پوست مرطوب ماساژ دهید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بگذارید به روی پوست باقی بماند و سپس صورت خود را بشویید و به آرامی خشک کنید.

علت موثر بودن: اسید لاکتیک موجود در شیر یک لایه بردار است چای بابونه نیز تسکین دهنده و دارچین نیز یک همانند یک اسکراب عمل می کند.
منبع:دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا