سلامت

درمان میگرن با زنجبیل

 

گیاهان دارویی برای درمان میگرن

برای درمان میگرن،‌ابتدا باید مزاج بیمار تشخیص داده شود و بعد داروی مناسب تجویز گردد

سردردهای میگرنی جزء سردردهای مزمن و طولانی مدت هستند که افراد زیادی با آن درگیر هستند. به قول طب رایج سردردهای درمان ناپذیر!در طب سنتی سردردها دارای ریشه‌هایی از صفرا، خون، بلغم و سودا تعریف می‌شوند که با عدم تعادل و بی نظمی طبع‌های گفته شده این مشکل به اندام رأسی یعنی سر منتقل می‌شود.

سردرد صفرایی با سودایی یا غلبه خون با هم متفاوت هستند. برای شروع درمان،‌ابتدا باید درمانگر مزاج بیمار را تشخیص دهد و بعد برای تعدیل مزاج بیمار داروی مناسب تجویز گردد.توجه کنید که درمانگر سنتی یک‌سری رژیم‌های درمانی نیز خواهد داد که هم به اصلاح مزاج و هم درمان بیماری کمک شایانی می‌نماید و عدم رعایت آن شاید منجر به شکست یا کند شدن دوره درمان می‌شود. گاهی سردردهای میگرنی با مراعات یک رژیم یا دستور ساده از بدن انسان رخت می‌بندد و حتی نیاز به مصرف هیچ دارویی هم نیست. پس می‌توانید برای درمان به یک درمانگر ماهر سنتی مراجعه کنید .

گیاهان دارویی برای درمان میگرن

اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن معادل داروهای مسکن شیمیایی می باشد

برای نمونه افرادی که دارای سردردهای میگرنی با منشأ صفرایی هستند؛ میتوانند از ترکیب زیر برای مدت دو هفته استفاده کنند.گیاه زنجبیل از سال ها قبل و در طب سنتی دارای کاربردهای درمانی متعدد است.مطالعات انجام شده توسط محققان دانمارکی نشان داد که گیاه زنجبیل در کنترل و بهبود سردردهای میگرنی نقش بسزایی ایفا می کند. این محققان پی بردند که اثر زنجبیل در پیشگیری و کنترل میگرن معادل داروهای مسکن شیمیایی می باشد.

گیاه زنجبیل از سال ها قبل و در طب سنتی دارای کاربردهای درمانی متعدد از جمله رفع تهوع بوده است. مطالعه اخیر نشان داد که زنجبیل به کنترل واکنش های التهابی و درد کمک کرده و سردردهای میگرنی را بهبود می بخشد.متخصصان توصیه می کنند با شروع علایم میگرن، در حدود یک سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل (معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم) را در آب گرم ریخته و بنوشید. همچنین می توان از زنجبیل تازه در رژیم غذایی روزانه استفاده نمود. مصرف این گیاه تعداد دفعات و شدت حملات میگرن را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

منبع : delgarm.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا