خراسان

دریافت استاندارد صدور کالاهای خراسان رضوی به روسیه

 

علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی

استاندارخراسان رضوی گفت: استاندارد لازم برای صدور کالاهای خراسان رضوی به روسیه گرفته شده است و باید تمامی محصول صادراتی با نشان استاندارد صادر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان امشب در همایش بزرگداشت روز ملی استاندارد که در هتل ثامن مشهد برگزار شد اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید در جهت تعامل تولیدکنندگان در مسیر سلامت جامعه تاکید شود موضوعی که هم به نفع تولید کننده و هم  مصرف کننده است.

وی افزود: برای رشد صادرات به کیفیت تولیدات استاندارد نیاز داریم تا شاهد افزایش صادرات و کاهش واردات باشیم و نام ایران در تولید محصولات سالم و دارای نشان استاندارد مطرح کنیم.

رشیدیان تصریح کرد: استاندارد نشان رفاه و امنیت عمومی است و همه باید در جهت سلامت جامعه روی تولید محصولات استاندارد تلاشی دوچندان داشته باشیم و متناسب با استانداردهای جهانی کار کنیم، موضوعی که تحقق آن نیازمند به روز بودن در عرصه علمی و استفاده از دانش متخصصان دانشگاهی است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: اگر انرژی فقط برای شرکت‌های دانش بنیان باشد به هدفی که می‌خواهیم نمی‌رسیم و اگر میدان به نخبگان بدهیم و آنها را همراهی کنیم قطعا به اهداف مدنظر دست می‌یابیم.

وی بیان کرد: خراسان رضوی با توجه به داشتن امتیازات بالا به ویژه حرم مطهر رضوی سالانه 27 میلیون زائر داخلی و خارجی دارد و باید در جهت ارائه کالاهای سالم و استاندارد به مهمانان امام رضا(ع) تلاش کنیم.

رشیدیان با بیان اینکه مشهد یک رویداد بزرگ در سال 2017 دارد و باید به نحو ویژه در همه حوزه‌ها به شکلی استاندارد عمل کرد تا این شهر به خوبی در این رویداد بین المللی معرفی شود گفت:باید در استاندارد بودن کالاهای صادراتی دقت بیشتری داشته باشیم .

استاندار خراسان رضوی بااشاره به اینکه دولت با توافق برجام در جهت رفع تحریم‌ها و حمایت از تولیدکننگان ایرانی تلاش زیادی کرده است افزود: دولت در راستای دفاع از حقوق شهروندی توجه خاص در همه زمینه‌ها دارد تا محصولی با کیفیت و دارای نشان استاندارد در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: باید با ارائه کالاهای استاندارد تولید و مصرف کالاهای غیر استاندارد را تحریم کنیم و با متخلفان و سوء استفاده‌کنندگان از نشان استاندارد که اقدام به استاندارد جعلی می‌کنند باید طبق قانون برخورد کرد تا سبب عدم اعتماد مردم نباشیم.

رشیدیان تصریح کرد: در حوزه استاندارد باید به دو مسئولیت انسانی و وجدانی توجه کرد تا با مدنظر قرار دادن این دو مهم محصولی سالم و استاندارد را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان این مطلب که از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران درخواست داریم که شعبه پژوهش‌های استاندارد را در خراسان رضوی دایر کنند گفت: باید برای کنترل ویژه، یک اعتبار ویژه اختصاص یابد و از ظرفیت رسانه استانی و هنرمندان استانی استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استاندارد لازم برای صدور کالاهای خراسان رضوی به روسیه گرفته شده است و باید تمامی محصول صادراتی با نشان استاندارد صادر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا