خراسان

دریافت وجه فقط برای بیمه، لباس فرم و کتاب

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به سرانه بسیار محدود دولتی مدارس تأکید کرد: جز برای بیمه، لباس فرم و کتاب مدارس حق دریافت هیچ وجهی در زمان ثبت‌نام وجود ندارند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علیرضا کاظمی در برنامه «اشاره» که شب گذشته از سیمای خراسان رضوی پخش شد، اظهار کرد: مدارس مختلفی داریم که از این بین، تنها مدارس عادی دولتی نمی‌توانند در زمان ثبت‌نام وجهی دریافت کنند و مدارس نمونه دولتی، شاهد، استعدادهای درخشان وهیئت‌امنایی که مدرسه دولتی محسوب می‌شوند، حق دریافت شهریه دارند.
وی در خصوص فلسفه مدارس هیئت‌امنایی عنوان کرد: فلسفه مدارس هیئت‌امنایی این است که به جای انجمن اولیاء و مربیان، به مدارس اجازه داده می‌شود در یک چارچوب مشخص، از افراد توانمند در حوزه‌های مختلف در بدنه سیاست‌گذاری مدرسه استفاده کنند. با توجه به ثابت بودن این افراد، تصمیم در مورد دوره‌های کلاس‌های فوق‌برنامه، می‌تواند قبل از شروع سال تحصیلی گرفته شود و مبلغ آن هم‌زمان با ثبت‌نام از والدین اخذ شود.
کاظمی با اشاره به اینکه «همه والدین علاقه‌مند هستند فرزندشان در بهترین مدرسه و یا بهترین امکانات و کیفیت آموزشی تحصیل کنند»، تصریح کرد: گاهی والدین بدون توجه به اینکه مبالغ جهت چه کاری گرفته شده است، شکایت می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اداره مدارس بدون کمک اولیاء را میسر ندانست و اضافه کرد: در زمان ثبت نام نباید مبلغی به‌طور اجباری گرفته شود و این کمک‌ها باید در طول سال و آزادانه باشد.
وی آمار تخلفات را با توجه به وسعت آموزش و پرورش بسیار محدود برشمرد و افزود: ۴۸۵ مورد شکایت در خصوص هدایت تحصیلی، ۱۹۴ مورد به خاطر عدم ثبت نام به دلیل خارج بودن از محدوده‌، ۸ مورد به خاطر مشکلات سنجشی و ۵۷ مورد به دلیل موارد دیگر داشته‌ایم که به ۶۰۳ نفر توضیح داده‌ایم، ۳۱۸ مورد تذکر شفاهی، ۱۰ مورد تعهد کتبی و دو نفر را به هیئت تخلفات ارسال کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص هزینه آزمون‌های سنجش گفت: در تمامی مراحل از برگزاری و تصحیح تا اعلام نتایج، همه هزینه‌ها چیزی در حدود کمتر از ۵ هزار تومان است و این درحالی است که خانواده‌ها چندین برابر این مبلغ را برای آزمون‌های مؤسسات پرداخت می‌کنند.
کاظمی عملکرد و کارگروه‌ ماده ۱۸ را قانونی خواند و اضافه کرد: مدیریت سرویس مدارس با کمک نهادهای مربوط، برعهده آموزش و پرورش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا