ایران

دستگیری کلاهبردار اینترنتی مصنوعات طلا

 مدیر نظارت و بازرسی اصناف البرز گفت: فردی که در فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش انواع مصنوعات طلای دوست دوم به جای محصول نو می کرد، شناسایی و دستگیرشد.

رمضان رستمی روز شنبه درگفت وگو با خبرگزاری  ایرنا افزود: کارشناسان بازرسی اصناف استان البرز در بررسی فضای مجازی، با یک کانال تلگرامی برخورد که حاوی عکس و تبلیغات انواع محصولات زینتی و مصنوعات طلای بدون اجرت و سود بود.
وی اضافه کرد: با توجه به مشکوک بودن محتویات و تبلیغات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت اما با توجه به نبود هرگونه آدرس محل کسب و سیار بودن متصدی، اقدامات فنی و تخصصی لازم معمول و با شناسایی متصدی و اطمینان خاطر از تقلب در کسب این فرد، با هماهنگی های قضایی لازم، در زمان فروش یک سرویس طلاشناسایی و پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
رستمی افزود: بر اساس قوانین نظام و دستورالعمل های صنفی، فروش طلای دست دوم در واحدهای صنفی ممنوع بوده و این درحالی ست که متصدی علاوه بر انجام این تخلف، کالای کارکرده را بجای کالای نو تبلیغ و عرضه می کرده است.
وی خاطرنشان کرد که علاوه بر آن، مطابق تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، انجام تبلیغات توسط فرد صنفی فاقد پروانه کسب ممنوع و متخلف به جریمه نقدی از یک میلیون تا ۲۵۰ میلیون ریال محکوم می شود.
وی ضمن هشدار به عموم مردم و مصرف کنندگان نسبت به تهیه کالاهای خود از سایت هایی که دارای پروانه کسب و نماد اعتماد الکترونیکی معتبر، از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفات در این حوزه، مراتب را از طریق تلفن های ۵-۳۲۲۱۸۱۵۴ بازرسی و نظارت اصناف اعلام نمایند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

link canal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا