مشهد

دستگیری ۱۳۰ نفر از متخلفان چهارشنبه‌سوری در مشهد/ تنبیه جالب پلیس برای خاطیان

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۱۲۹ زن و یک مرد در رابطه با چهارشنبه سوری خبر داد.
سرهنگ محمد بوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: افراد دستگیر شده شب گذشته در بازداشت هستند و با توجه به هماهنگی‌‌های انجام شده با مقامات قضایی قرار است این افراد در محل‌هایی که رفتار مخاطره‌آمیز داشته‌اند، نظافت محل را انجام دهند.
 
وی با اشاره به اینکه اغلب افراد در بولوار هاشمیه، فکوری و میدان هاشمیه رفتار مخاطره‌آمیز داشته‌اند، افزود: تعداد دستگیری‌ها نسبت به سال گذشته افزایش ۱۸۰ درصدی داشته است زیرا برخورد جدی و دستگیری را همراه با برخورد اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در دستور کار قرار داده بودیم و در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق رسانه‌ها انجام شده بود.
فرمانده انتظامی مشهد گفت: این برخورد جدی موجب شد نسبت به سال‌های گذشته آسیب‌ها و صدمات کمتری در رابطه با مراسم چهارشنبه‌سوری داشته باشیم.
بوستانی با بیان اینکه ۵۰ دستگاه خودرو و ۶۱ دستگاه موتورسیکلت هم توقیف شده‌اند، ادامه داد: بیشترین علت دستگیری و توقیف وسایل نقلیه سد معبر، ایجاد آلودگی صوتی، پرتاب ترقه و موارد اندکی کشف حجاب بوده است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که رفتارهای خیلی پر خطر نداشته‌اند با دریافت تعهد آزاد خواهند شد، اما در رابطه با افراد دیگر با توجه به نوع تخلف برخورد لازم از طریق مراجع قضایی انجام خواهد شد.
فرمانده انتظامی مشهد یادآور شد: رفتارهای پر خطری که شب گذشته انجام شده بی نظمی، تضییع حقوق شهروندی و مزاحمت هستند و اخلاق، شرع و فرهنگ و تمدن ما آن‌ها را تایید نمی‌کند بنابراین متولیان باید پای کار بیایند و بر روی موضوعات فرهنگی کار شود تا به گونه‌ای نشود که بحث‌های امنیتی ایجاد و پلیس این موضوع را اداره کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا