مشهد

دستگیری ۳۰ متهم در عملیات ویژه برخورد با موادفروشان در بولوار مصلی

عکس:وحید بیات
جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد با بیان اینکه با مجموعه عملیات شناسایی اصلی ترین کانون های توزیع موادمخدر در تمام نقاط جرم خیز مشهد، از سال گذشته تاکنون ۷۰ درصد مراکز اصلی توزیع موادمخدر در مشهد پاکسازی شده است، گفت: با این حال مبارزه با موادفروشان و رصد و تحت کنترل داشتن این مراکز باید دائمی باشد و نهادهای متولی نیز باید بیشتر از گذشته پای کار باشند زیرا همواره امکان توسعه و گسترش فعالیت برخی از این سوداگران وجود دارد.
عملیات برای برخورد با موادفروشان
ساعت کمی از ۹ صبح گذشته و نیروهای بسیج مقداد، پرسنل کلانتری مصلی و نیروهای ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر مشهد در قالب گروه های پنج نفره آماده اجرای عملیات ضربتی دستگیری و برخورد با موادفروشان منطقه مصلی هستند. پیش از حرکت، قاضی «مهدی خدابخشی» جانشین دادسرای انقلاب مشهد آخرین نکات و دستورات حفاظتی را به گروه های اعزامی اعلام می کند و دقایقی بعد  با حرکت سریع و نامحسوس گروه ها، عملیات آغاز می شود.در اولین مکان گروه های عملیاتی که بدون استفاده از آژیر خودروها و در سکوت کامل وارد خیابان چمن ۶۰ شده اند، همزمان وارد ۶ خانه می شوند. با وجود زنگ های پیاپی و در زدن، اعضای یکی از خانه ها حاضر به باز کردن در نیستند، بنابراین با دستور مقام قضایی و با شکستن قفل منزل وارد خانه می شویم. مستأجر خانه با وجود تعلل در باز کردن در خانه، همچنان در شوک حضور گروه عملیاتی است و از ظواهر امر پیداست که بخشی از موادمخدر موجود در خانه را با ریختن به داخل چاه سرویس بهداشتی معدوم کرده است.با ادامه جست و جو، یک افشانه فلفل غیرمجاز و مقداری اموال مسروقه کشف می شود و متهم در حالی که حلقه های قانون بر دستانش زده شده است، از خانه خارج می شود.در همین خانه و در طبقه بالا که منزل صاحبخانه است، همه چیز حکایت از غافلگیری او دارد. بازرسی از این خانه ادامه دارد و ما وارد خانه دیگری می شویم که دو دختر جوان در آن حضور دارند و مدعی اند که پدر و مادرشان شاغل و در محل کار هستند.بیرون از خانه در حالی که درِ خانه چند متهم دیگر باز است، یکی از اهالی محل که جوانی سبزه رو است، می گوید: از رفت و آمدهای موادفروشان به این کوچه آسایش نداریم، سر کوچه می ایستند و مواد می فروشند، رعب و وحشت ایجاد می کنند، تهدید می کنند، معتادها هم که دائم در رفت و آمد هستند.او ادامه می دهد: همین چند روز قبل که شیشه بالای مغازه من شکسته بود ترانس مغازه ام را دزدیدند و بردند.داخل کوچه چمن ۵۸ وارد خانه دیگری می شویم. مرد خانه که ظاهرش نشان می دهد بیشتر از ۵۰ سال دارد و آثار اعتیاد نیزبرچهره اش نمایان است، مدعی است «همین دیشب» از بیمارستان ابن سینا مرخص شده است. او می گوید: من توبه کرده ام و پاک پاکم….
در همان حال که با حرارت از خودش دفاع می کند، یکی ازسربازان کیسه ای پلاستیکی را به داخل می آورد و می گوید: با چشم دیدم که همسر این مرد، پلاستیک را به داخل کوچه انداخت.۷ عدد پایپ شیشه و یک فندک اتمی داخل کیسه پلاستیکی است. مرد دوباره مدعی می شود که برای مصرف شخصی است. مأموران طبقه پایین خانه را هم بازرسی می کنند. یک رسیور ماهواره، چند بسته موادمخدر «ناس»، یک ترازوی اندازه گیری مواد مخدر و … کشف می شود. داخل حیاط، دو پسر صاحبخانه نیز با آرایش موی سر عجیبی که بی شباهت به موی سر اعضای گروه های موسیقی زیرزمینی نیست در گوشه ای نشسته اند…
دستگیری متهمان و ضبط اموال مسروقه توسط گروه های عملیاتی با سرعت در چمن ۵۶، ۵۸، ۶۰ و ۶۲ ادامه دارد. داخل خانه دیگری می شویم. زنی میانسال که آثار اعتیاد شدید در چهره اش نمایان است، در خانه به همراه دختر کوچکش تنهاست. وارد که می شویم با انبوهی از اموال سرقتی مواجه می شویم که تاکنون در هیچ یک از عملیات گذشته به چشم ندیده ایم. انواع آچار و پیچ گوشتی، لامپ، ضبط صوت، آیفون تصویری، ساعت مچی، بدلیجات، لوازم خودرو و … از محل کشف و ضبط می شود. در جست و جوهای بیشتر، ۳ بسته کوچک «شیشه» هم از محل کشف می شود و زن با همراهی مأموران کلانتری بانوان به سمت خودروی  حمل متهمان حرکت می کند.عملیات ضربتی زودتر از زمان انتظار، با بازرسی ۱۵ خانه به پایان می رسد و در حالی که انبوهی از اموال مسروقه در معرض دید اهالی محل گذاشته شده، قاضی خدابخشی به میان مردم می آید و می گوید: از مدتی قبل کارهای اطلاعاتی دقیقی در این محل انجام شده بود و متهمانی که با پول های کثیف حاصل از فروش موادمخدر روزگار می گذراندند، امروز در چنگ عدالت اسیر هستند.وی ادامه می دهد: قطعا این سلسله عملیات که از یک سال قبل آغاز شده است، متوقف نخواهد شد، ضمن اینکه از مردم نیز می خواهیم با شناسایی و معرفی مراکز توزیع و رصد آن هابعد از پلمب، دستگاه قضایی و انتظامی را یاری کنند.وی می گوید: امروز و در عملیات ضربتی برخورد با فروشندگان موادمخدر در مصلی، ضمن دستگیری ۳۰ متهم شامل ۲۲ مرد و ۸ زن که در میان آنها ۴ سارق مغازه، سه سارق خانه، دو مالخر، دو زورگیر و گوشی قاپ و یک سارق خودرو حضور داشتند، ۸ دستگاه رسیور ماهواره، تعداد بسیار زیادی اموال مسروقه شامل ضبط خودرو، ال سی دی خودرو، گوشی مسروقه و … کشف شد.در حاشیه این مراسم، قاضی خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه با مجموعه عملیات شناسایی اصلی ترین کانون های توزیع موادمخدر در تمام نقاط جرم خیز مشهد، ازپار سال تاکنون ۷۰ درصد مراکز اصلی توزیع موادمخدر در مشهد پاکسازی شده است، گفت: با این حال مبارزه با موادفروشان و رصد و تحت کنترل داشتن این مراکز باید دائمی باشد و نهادهای متولی نیز باید بیشتر از گذشته پای کار باشند زیرا همواره امکان توسعه و گسترش فعالیت برخی از این سوداگران وجود دارد.وی ادامه داد: بر اساس اعلام پلیس، در یک سال گذشته سرقت از خودرو در حاشیه شهر بین ۱۱ تا ۲۷ درصد کاهش یافته است، ضمن اینکه در جرایمی همانند نزاع ها و درگیری های موادمخدر نیز شاهد کاهش ۶۰ درصدی در حاشیه شهر هستیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا