مشهد

دفتر کانون پرورش فکری در آرامگاه فردوسی راه‌اندازی می‌شود

 

آرامگاه فردوسی مشهد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس از راه‌اندازی دفتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، احسان زهرهوندی اظهار داشت: همکاری‌های گسترده فرهنگی، هنری، علمی و ادبی بین پایگاه میراث فرهنگی توس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است و در هفته اخیر فعالیت این کانون در آرامگاه فردوسی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت خوب و رضایت گردشگران و مردم منطقه توس از فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه ۸۰ در این پایگاه افزود: فردوسی و شاهنامه تنها یک اثر تاریخی نیست بلکه یک کتابخانه پر از مفاهیم بلند انسانی است و باید بین کودکان و نوجوانان با پایگاه میراث فرهنگی توس ارتباط معنی‌دار و گسترده‌ای شگل گیرد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس  تصریح کرد: معرفی فردوسی، شاهنامه، توس، مشاهیر و مفاخر که با توس در ارتباط هستند از مهم‌ترین اهداف این پایگاه است و در این زمینه بهترین مرجع و متولی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

در این نشست که در مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی برگزار شده بود محقق نیشابوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری با هدف ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۴۴ تاسیس شده و بسیاری از افراد موفق در کشور با این کانون در ارتباط بودند.

وی با اشاره به سابقه ۵۰ ساله فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایران افزود: انتشار صدها کتاب، هزاران دقیقه فیلمهای کوتاه، بلند، مستند، پویانمایی، نمایش‌های عروسکی، نرم‌افزارهای آموزشی و قصه‌گویی از جمله فعالیت‌های این کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: فعالیت این کانون منحصر به فرد است و محور اصلی فعالیت ما، پرورش فکر و ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان است.

محقق نیشابوری گفت: در کانون پرورش فکری با محوریت شاهنامه فعالیت زیادی انجام شده است و فعالیت این کانون در پایگاه میراث فرهنگی توس باید با محوریت حکیم ابوالقاسم فردوسی باشد.

وی باتوجه به فعالیت ۴۳ مرکز پرورش فکری در خراسان رضوی تصریح کرد: هدف  از حضور در پایگاه میراث فرهنگی توس ایجاد یک مرکز فرهنگی در آرامگاه فردوسی است که در ابتدا پایگاه فرهنگی خواهد بود تا مجوزهای لازم از طریق مرکز اخذ شود.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی عنوان کرد: کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال تحت پوشش پایگاه فرهنگی این کانون در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی خواهد بود و چهار رشته فرهنگی، هنری، علمی و ادبی برای گردشگران و مردم شهر تاریخی توس پیش‌بینی شده است و در نظر است این پایگاه برای کودکان و نوجوانان به یک فضای فرهنگی و تفریحی تبدیل شود.

محقق نیشابوری گفت: باید پایگاه فرهنگی کانون پرورش فکری در آرامگاه فردوسی محیطی را فراهم کند تا کودکان، نوجوانان، گردشگران و خانواده‌ها را جذب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا