خراسان

دولت بسته خودرو ارائه کرد نه بسته خروج از رکود

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: توجه بی‌اندازه دولت در بسته خروج از رکود به صنعت خودروسازی سبب می‌شود تا به نوعی این بسته را بسته خودرو نامید.
خبرگزاری فارس: دولت بسته خودرو ارائه کرد نه بسته خروج از رکود/ چرا دولت فقط به صنایع وابسته به خود توجه دارد؟

 

مجتبی بهاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با  میزان تاثیرگذاری بسته خروج از رکود در اقتصاد کشور اظهار کرد: بسته خروج از رکود که توسط تیم اقتصادی دولت ارائه شده بیشتر حالت مُسکن دارد و دولت‌ها در طی سالیان گذشته اقداماتی انجام داده‌اند که تمام آنها مقطعی بوده و مشکل چندانی را حل نمی‌کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود:یکی از نقطه ضعف‌های اصلی بسته خروج از رکود توجه بیش از حد دولت به صنعت خودروسازی است؛ اینکه دولت در این بسته وام 25 میلیونی برای خرید خودرو در نظر گرفته نشان می‌دهد که دولت به دنبال حمایت از صنایع وابسته به خود است.

وی با تأکید بر اینکه زمانی مشکل صنعت خودرو برطرف می‌شود که کیفیت خودرو افزایش یابد، تصریح کرد: مشکلات امروز بازار خودرو به این دلیل است که مردم رضایت از کیفیت خودروهای تولید داخل ندارد و متاسفانه دولت به جای اینکه تعرفه را کم و صنایع خودروسازی را وادار به رقابت کند می‌خواهد با ارائه تسهیلات بازار را ساماندهی کند.

بهاروند با اشاره به اینکه تا زمانی که رقابت ایجاد نشود سطح ایمنی خودروهای داخلی ارتقا پیدا نمی‌کند، گفت: اگر دولت به جای ارائه تسهیلات به خودروهای سواری، خودروهای بین‌المللی و سنگین را مورد توجه قرار می‌داد بخشی از مشکلات ترانزیتی کشور را می‌توانست حل کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: توجه بی‌اندازه دولت در بسته خروج از رکود به صنعت خودروسازی سبب می‌شود تا به نوعی این بسته را بسته خودرو نامید.

بهاروند در ارتباط با ارائه وام 10 میلیونی خرید کالا اظهار کرد: اینکه کالای مشابه خارجی را خریداری می‌کنند نشان می‌دهد که مشکل صنایع داخلی خرید نیست که بخواهیم با ارائه تسهیلات آن هم با بهره‌های بالا مشکلات رکود بازار را برطرف کنیم؛ در حقیقت مشکل اصلی امروز نداشتن کیفیت لازم در تولیدات داخلی است.

وی در پایان متذکر شد: برای بهبود وضعیت بازار و خروج از رکود بهتر است دولت در یک سیاست پنج ساله کالاهای داخلی را وادار به رقابت کند تا از کیفیت مطلوب برخوردار شوند و مردم رغبت بیشتری به استفاده از این کالاها داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 5 =

دکمه بازگشت به بالا