خراسان

دولت هیچ مبلغی برای بهسازی کشف‌رود مشهد اختصاص نداده است

غلامحسین صاحبی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: در سفر هیئت دولت به مشهد مصوب شد تا ۱۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی کشف‌رود اختصاص یابد که تاکنون هیچ پولی از این بایت پرداخت نشده و تمام هزینه‌ها را شهرداری از محل منابع داخلی خود انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس،به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلامحسین صاحبی در میزگرد تخصصی «شهراندیش» که با موضوع کشف‌رود توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: رهاسازی فاضلاب در کشف‌رود و آبیاری مزارع با این آب در چند سال گذشته روح و روان مردم مشهد را به هم ریخته بود و شهروندان مشهدی مدام نگران سبزی‌ها و صیفی‎جات آلوده تولید شده در حاشیه این رودخانه بودند.

وی افزود: با روی کار آمدن شورای چهارم ساماندهی کال کشف‌رود در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه موفق شدیم با همکاری آب منطقه‌ای ساماندهی حریم این رودخانه در محدوده مشهد را به شهرداری واگذار کنیم تا ۱۹۹۰ هکتار فضای سبز در آنجا ایجاد گردد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد ادامه داد: در این راستا طرح ایجاد ۸ باغ برای حاشیه کشف‌رود تهیه شده که به تدریج و پس از انجام تملک‌های لازم اجرایی خواهد شد. تاکنون در مجموع ۱۷ کیلومتر از بستر و حاشیه این رودخانه آزادسازی شده و عملیات درختکاری نیز آغاز شده است.

وی گفت: در سفر هیئت دولت به مشهد مصوب شد تا ۱۶۰ میلیارد تومان برای بهسازی کشف‌رود اختصاص یابد که تاکنون هیچ پولی از این بایت پرداخت نشده و تمام هزینه‌ها را شهرداری از محل منابع داخلی خود انجام می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد تاکید کرد: مشکل رودخانه کشف‌رود در خارج از محدوده شهر مشهد همچنان باقی است و حتی فاضلاب تصفیه شده نیز دوباره در بستر این رود رهاسازی می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای استقرار مشاغل مناسب در حاشیه کشف‌رود اشاره کرد و گفت: ساخت تصفیه‌خانه‌ها محلی با همکاری بخش خصوصی در کشف‌رود دنبال می‌شود و ما به سرمایه‌گذاران تعهد دادیم تا زمان برگشت سرمایه و سود مناسب، پساب را از آنها خریداری کنیم.

صاحبی تصریح کرد: ایجاد گلخانه‎ها توسط بخش خصوصی نیز در حال پیگری است و امروز خوشحالیم ۹۰ درصد گل مورد نیاز مشهد از داخل استان تولید می‌شود و تنها مشکل این بخش واگذاری تسهیلات دولتی برای شروع کار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا