ورزش

دومین مدال طلا بر سینه تالوکار خراسان‌رضوی درخشید

تالوکار عضو تیم هیئت ووشو استان خراسان‌رضوی موفق به کسب دومین مدال طلای خود از پیکارهای ووشو قهرمانی کشور شد.

خبرگزاری فارس: دومین مدال طلا بر سینه تالوکار خراسان‌رضوی درخشید

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از کسب مدال طلای رقابت‌های فرم تای‌چی‌جین مسابقات ووشو قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور توسط علی وطن‌خواه تالوکار تیم هیئت ووشو استان خراسان رضوی، این ووشوکار امروز به مدال طلای مسابقات فرم تای‌چی‌چوان نیز دست یافت.

رقابت ووشوکاران مدعی کسب عناوین برتر مسابقات قهرمانی کشور با هدف دعوت به اردوی تیم ملی ووشو کشورمان به منظور حضور پرقدرت در رقابت‌های 2016 ووشو قهرمانی آسیا، در روز دوم به اوج حساسیت خود رسیده و برترین‌های کشور در قم رقابتی نزدیک و تماشایی دارند.

با برنامه‌ریزی فدراسیون ووشو کشورمان سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم میزبانی از قهرمانان این رشته از استان‌های مختلف کشور را انجام می‌دهد و تماشاگران و علاقمندان زیادی نیز با حضور در سالن برگزاری رقابت‌ها، از نزدیک نظاره‌گر عملکرد مدعیان هستند.

بر اساس برنامه‌ریزی مسئولین برگزاری این دوره از رقابت‌ها، امروز دوشنبه دوازدهم بهمن ماه رقابت‌های بخش تالو یا اجرای فرم بیست و سومین دوره مسابقات ووشو قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور و همچنین رقابت در اوزان مختلف بخش ساندا ادامه یافت و دقایقی قبل برترین‌های فرم تای‌چی‌چوان نیز مشخص شدند.

در حالی که رقابت‌های بخش ساندا یا مبارزه در اوزان مختلف جریان دارد و مبارزاتی زیبا و دیدنی بین مدعیان عضویت در تیم ملی ووشو بزرگسالان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در حال برگزاری است، تالوکاران مدعی نیز از صبح امروز در پنج فرم دیگر مشغول رقابت هستند.

بعد از رقابت تالوکاران مدعی در فرم‌های مختلف، رقابت تالوکاران مدعی کسب عناوین برتر فرم تای‌چی‌چوان به انجام رسید و در پایان تالوکاران استان‌های خراسان‌رضوی، مرکزی و البرز بر سکوی‌های اول تا سوم این دوره از رقابت‌ها ایستادند.

با پایان رقابت تالوکاران فرم تای‌چی‌چوان، علی وطن‌خواه از تیم هیئت ووشو استان خراسان رضوی با بهترین عملکرد و کسب 9.61 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و بدین‌ترتیب موفق به کسب رتبه نخست، مقام قهرمانی و نشان طلای این پیکارها شد.

در رده‌بندی نهایی رقابت‌های فرم تای‌چی‌چوان ووشو قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم، امیر دارابی از تیم هیئت ووشو استان مرکزی با کسب 9.35 امتیاز رتبه دوم را کسب کرد و نایب قهرمان شد.

بعد از تالوکاران استان‌های خراسان‌رضوی و مرکزی به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فرم تای‌چی‌چوان ووشو قهرمانی کشور، مقام سوم و نشان برنز این فرم به تالوکار استان البرز رسید در حالی که محمدرضا صبوری‌طلب با کسب 9.33 امتیاز به مقام سوم رسید.

نکته جالب توجه در خصوص رقابت‌های بخش تالوی بیست و سومین دوره مسابقات ووشو قهرمانی کشور در قم این است که تالوکار تیم هیئت ووشو استان خراسان رضوی بعد از کسب مدال طلای فرم تای‌چی‌جین در روز نخست این رقابت‌ها، در روز دوم همانند تالوکاران خوزستان، کرمان و یکی دیگر از هم‌تیمی‌های خود با کسب رتبه نخست فرم تای‌چی‌چوان موفق به کسب دومین مدال طلای این پیکارها شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا