ورزش

دو میدانی‌کار مشهدی: حضورم در المپیک ۲۰۲۰ دور از دسترس نیست

بهاره جهان تیغ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، “بهاره جهان‌تیغ”، ۱۷ ساله و نایب قهرمان آسیا در بخش نوجوانان است که تاکنون در مسابقات جهانی و آسیایی متعددی شرکت کرده و مقام‌های مختلفی کسب کرده است.

جهان‌تیغ مهمان تحریریه خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی بوده و با وی در مورد مسائل مختلفی صحبت صورت گرفت که مشروح این گفت و گو  را در زیر می‌خوانید:

تسنیم: از چه زمانی فعالیت خود را در زمینه دو ومیدانی آغاز کرده‌اید؟

جهان‌تیغ: از ۱۰سالگی فعالیت خود را در ورزش دو و میدانی آغاز کردم، در حال حاضر ۱۷ سال دارم، حدود ۶ سال به‌صورت حرفه‌ای در خراسان‌رضوی این ورزش را ادامه داده و هم‌اکنون نایب قهرمان آسیا هستم.

تسنیم: چگونه در سن ۱۰ سالگی به ورزش دو و میدانی روی آورده اید؟

جهان‌تیغ: به‌دلیل فعالیت بسیار اطرافیانم در ورزش دو و میدانی و کسب مقام‌های متفاوت در این رشته، بنده نیز با این ورزش آشنا شده و به آن علاقه‌مند شدم، این ورزش را در استان ادامه داده و در حال حاضر از این وضعیت خوشحالم.

تسنیم: آیا از سوی هیئت دو و میدانی خراسان‌رضوی از شما و یا سایر ورزشکاران برجسته حمایت می‌شود؟

جهان‌تیغ: از وضعیت سایر ورزشکاران خبر نداشته اما در حال حاضر مربی‌ام در همدان بوده و بنده برای انجام تمرینات زیر نظر ایشان و پیشرفت در این زمینه، باید با هزینه خود به آن محل رفته و حدود یک ماه اقامت کنم، همچنین در سایر موارد مالی نیز حمایتی به‌ عنوان قهرمان ورزش دو و میدانی خراسان‌رضوی نمی‌شود.

البته حمایت کامل فدراسیون ورزش دو و میدانی، اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و سایر ارگان‌ها از هیئت دو و میدانی خراسان‌رضوی سبب حمایت هیئت شده و هم‌اکنون هیچ‌گونه حمایتی از سوی هیچ ارگانی به هیئت نمی‌شود، در نتیجه بنده نیز حمایت نشده‌ام.

تسنیم: سایر مشکلات شما به‌عنوان ورزشکار دو و میدانی خراسان‌رضوی چیست؟

جهان‌تیغ: مهم‌ترین مشکل، نبود مربی حاضر و ساکن در مشهدمقدس و در دسترس بوده و حضور مربی جهت پیشرفت و تکامل در این رشته کاملاً ضروری است، در صورت تحقق این امر، توانایی کسب مقام بسیار افزایش می‌یابد، مشکل دیگر، فقدان سالن اختصاصی دو و میدانی در خراسان‌رضوی است.

تسنیم: هدف اصلی شما به‌عنوان ورزشکار دو و میدانی خراسان‌رضوی چیست؟

جهان‌تیغ: نخستین هدف، کسب مقام در مسابقات آسیا در بخش جوانان بوده، پس از این برای مدال‌آوری مسابقات آسیا در بخش بزرگسالان می‌کوشم و اصلی‌ترین هدف، شرکت در المپیک ۲۰۲۰ بوده که این امر در صورت حمایت‌های متولیان ورزش دو و میدانی تحقق می‌یابد.

تسنیم: آیا در کنار ورزش دو و میدانی، در شغل دیگری فعالیت دارید؟

جهان‌تیغ: با وجود هزینه‌های گزاف جهت ادامه این رشته اعم از هزینه ایاب و ذهاب برای تمرین زیر نظر مربی و نظایر این عوامل، تنها با یاری و حمایت خانواده توانایی فعالیت در این رشته را داشته و بدون داشتن هیچ شغل دیگری در کنار دو و میدانی، این ورزش را ادامه می‌دهم.

تسنیم: چه ساعتی را در روز به ورزش دو و میدانی اختصاص می‌دهید؟

جهان‌تیغ: به‌دلیل نزدیک شدن به روزهای سرد زمستان، در هر دو روز، یک روز صبح و بعد از ظهر با حداقل ساعت تمرینی ۲ ساعت، صرف تمرین می‌شود.

تسنیم: با توجه به فعالیت بسیاری که برای انجام فعالیت‌های ورزش دو و میدانی می‌شود، تحصیلات خود را چگونه ادامه می‌دهید؟

جهان‌تیغ: در خردادماه سال گذشته، زمان امتحانات مدرسه و مسابقات دو و میدانی ادغام شده و این امتحانات به شهریورماه موکول شد، پس از آن مجدد به‌دلیل برگزاری مسابقات این ورزش در شهریورماه، در دی‌ماه برای امتحاناتم مطالعه می‌کنم.

خردادماه امسال نیز تشکیل جلسات امتحانی ترم دوم و برگزاری مجدد مسابقات دو و میدانی بوده که تعویق یا عدم تعویق این امتحانات را به شهریورماه پیش‌بینی نمی‌کنم.

تسنیم: آیا درصدد تطابق این رشته ورزشی با رشته تحصیلی خود هستید؟

جهان‌تیغ: بله، امسال پس از اتمام آخرین امتحانات تجربی و کسب مدرک برای ورود به دانشگاه، ورود به رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه فردوسی را در نظر دارم.

تسنیم: در صورت وجود حمایت‌ها از سوی متولیان ورزش دو و میدانی و وجود مربی در دسترس، کسب مدال را در مسابقات جهانی پیش‌بینی می‌کنید؟

جهان‌تیغ: ورزشکاران دو و میدانی کشور به‌ویژه در بخش بانوان، جهت رسیدن به سطح جهانی نیاز به تکنولوژی بیشتر، حمایت و مربی خوب داشته و رعایت این موارد، قطعاً در کسب مدال جهانی تاثیر گذار است.

خانواده تا حد توان حمایت‌ها و همکاری‌های مطلوبی را برای ارتقای جایگاه فرزندانشان انجام داده و افزون بر این، کمک هیئت به ورزشکار دو و میدانی خراسان‌رضوی در راستای مدال‌آوری در سطح جهانی مستلزم حمایت فدراسیون ورزش دو و میدانی است.

تسنیم: یکی از تلاش‌های نتیجه گرفته و خوشایند در زمینه ورزش دو و میدانی را شرح دهید.

جهان‌تیغ: در ۱۳ سالگی با وجود عدم هیچ شناختی با رشته ۳ هزار متر مانع در بخش بزرگسالان، در این لیگ شرکت کرده و مقام نخست را کسب کردم، پس از آن در مسابقه‌ بین‌المللی ۳ هزار متر در بخش بزرگسالان، مقام دوم را از آن خود کردم؛ همچنین نایب قهرمان آسیا در بخش نوجوانان شدم، تلاش دیگرم با کسب بهترین مدال آسیا در سال گذشته در بین ۲۲ ورزشکار اعزام شده نتیجه گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هشت =

دکمه بازگشت به بالا