مشهد

دو هزار ۴۰۰ لباس غیرمتعارف در مشهد ضبط شد/سرقت خودرو در مشهد کاهش پیدا کرده است

محمد بوستانی

فرمانده انتظامی مشهد گفت: در طرحی دیگر با همکاری معاون دادستان و پلیس اطلاعات از دو هزار و ۲۵۷ واحد صنفی برای عرضه لباس نامتعارف بازدید به عمل آمد که دو هزار ۴۰۰ لباس ضبط و دو باب مغاز پلمب شد.

 سرهنگ محمد بوستانی ظهر پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: پنج‌شنبه گذشته اعدام متهم متجاوز به عنف را صورت گرفت که این فرد در ابتدا قصد سرقت طلا از دختر هشت ساله را کرده بود، لذا از خانواده‌ها تقاضا داریم که فرزندانشان برای رفتن به مدرسه از طلا استفاده نکنند و خانواده‌ و مدرسه برای عدم همراهی با افراد غریبه آموزش لازم را به بچه‌ها بدهند.

وی تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته اقدام به اجرای چند طرح در مشهد کردیم. طرح ارتقا امنیت اجتماعی را در ۱۲ کلانتری که شاهد افزایش جرائم در آنها بودیم اجرا کردیم که ۳۷۲ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: این طرح با همکاری پلیس آگاهی صورت گرفت که طی آن ۵۲ سارق، ۱۱۱ نفر معتاد، ۳۲ نفر توزیع کننده مواد و چهر نفر اراذل اوباش دستگیر شدند.

بوستانی بیان کرد: در این عملیات‌ها نیز ۳۳ قبضه سلاح سرد، ۵۵ افشانه اشک‌آور، ۱۶ دستگاه خودروی سرقتی، ۵ عدد موتور سیکلت و حدود ۷ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با اتباع نیز طرحی در ۲۶ آبان ماه اجرا کردیم که طی آن ۷۸۴ نفر تبعه غیرمجاز دستگیر شدند. در طرحی دیگر با همکاری معاون دادستان و پلیس اطلاعات از دو هزار و ۲۵۷ واحد صنفی برای عرضه لباس نامتعارف بازدید به عمل آمد که دو هزار ۴۰۰ لباس ضبط و دو باب مغاز پلمب شد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: باند جدیدی که از تهران به دلیل تحت تعقیب بودن در این شهر به مشهد آمده بودند را دستگیر کردیم این باند به ۵۰ و ۱۵ فقره در تهران و مشهد اعتراف کرد‌اند.

بوستانی اظهار داشت: این باند بیشتر از اتباع سرقت و با پوشیدن لباس ماموران اقدام به این کار می‌کردند. آمار جرائم در مهرماه نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده که بیشترین کاهش مربوط به سرقت خودرو است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون وقوع جرم برابر بوده اما در بعض موارد چون سرقت خودرو، سرقت مسلحانه، نزاع و درگیری فردی و دسته جمعی و… کاهش داشته و در ارتتباط با موضوع حضور کاروان پیاده این توصیه را داریم که از مسیرهای تعیین شده استفاده و از ایستگاه‌های مجاز نذورات دریافت کنند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: زائران پیاده از مسیر خلاف حرکت خودروها به دلیل دید بهتر برای راننده و خودشان استفاده کنند و از حمل وسایل ارزشمند خودداری کنند.

بوستانی با بیان این که شهروندان که مسافرت می‌رند وسایل ارزشمند در خانه نگه‌داری نکنند و از وسایل خود در خانه عکس بگیرند، خاطرنشان کرد: دو هفته گذشته باندی را دستگیر کردیم که از منازل سرقت می‌کردند. این باند به ۵۰ فقره سرقت اعتراف و از آنها چهار قبضه کلت کمری و سلاح سرد کشف شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا