ایران

رئیس‌جمهور سوئیس جمعه به تهران می‌آید

 اخبارسیاست خارجی   ,خبرهای  سیاست خارجی , رئیس جمهور سوئیس

رییس جمهور سوئیس قرار است در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران سخنرانی کند.

رئیس جمهور سوئیس روز جمعه به تهران سفر می کند.

به گزارش عصرایران،  معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری ایران گفت: رئیس‌جمهور کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی رییس‌جمهور کشورمان، روز جمعه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران می‌شود.

پرویز اسماعیلی در گفتگو با خبرگزاری فارس ادامه داد: یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری کنفدراسیون سوئیس به دعوت رسمی حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان، روز جمعه در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و علمی وارد تهران می‌شود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه‌، منطقه‌ای و بین‌المللی و ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، قضایی و فرهنگی میان تهران و برن، از جمله اهداف سفر سه روزه رییس جمهوری سوئیس به جمهوری اسلامی ایران است.

اسماعیلی با اشاره به حضور دهها نفر از صاحبان صنایع بزرگ و سرمایه گذاران سوئیسی در ترکیب هیات همراه رییس جمهور سوئیس در سفر به تهران، اظهارداشت: در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهور و هیأت‌های دو طرف؛ موافقتنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تسهیل مراودات بانکی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور امضا می‌شود.

وی همچنین گفت که رییس جمهور سوئیس قرار است در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران سخنرانی کند.

 منبع: عصر  ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا