خراسان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان: شریعتمداری و کرباسیان؛ نقاط قوت کابینه پیشنهادی

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در خصوص گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزاتخانه‌های اقتصاد عنوان کرد: : اما در خصوص انتخاب وزیر اقتصاد باید عرض کنم که آقای کرباسیان فرد باتجربه‌ای است و احتمال می‌دهم که این تیم به رهبری و فرماندهی آقای جهانگیری در این دوره دست از ثابت نگه داشتن نرخ ارز بردارد.
محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص لیست وزرای اقتصادی دولت اظهار کرد: تیم اقتصادی که معرفی شده است قابل پیش‌بینی بود اما فقط در خصوص آقای کرباسیان کمی پیش‌بینی‌ها نامشخص بود. همچنین به نظر من از اقدامات آقای طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم، خیلی حاصل‌ و نتیجه‌ای در طول ۴ سال گذشته وجود نداشت. 
وی با بیان اینکه در حوزه عمران نیز تا فعالیتی نباشد، اقتصاد راکد است، عنوان کرد: تصور بنده این بود که آقای آخوندی نمره قبولی نگیرد و مجددا به عنوان وزیر معرفی نشود؛ در عین حال ما عملکردی که قابل گفتن باشد، در حوزه مسکن و راه و ترابری از وی ندیده‌ایم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: تقسیم‌بندی‌ها و سهم‌خواهی‌ها در دولت نتیجه خود را خواهد داد و اعتقاد بنده بر این است که بایستی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزرات مسکن و شهرسازی باید تفکیک بشود.
روشنک با اشاره به اینکه این‌ها با یکدیگر نمی‌توانند کار کنند و موفق هم نمی‌شوند، تصریح کرد: اما در خصوص انتخاب وزیر اقتصاد باید عرض کنم که آقای کرباسیان فرد باتجربه‌ای است و احتمال می‌دهم که این تیم به رهبری و فرماندهی آقای جهانگیری در این دوره دست از ثابت نگه داشتن نرخ ارز بردارد.
وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما این است که ما خواستار ثابت نگه داشتن تورم هستیم و این امر خود به خود باعث می‌شود که توفیقی در  جهت شکوفا شدن بازار نداشته باشیم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه بنده با این چینش تغییری را در رویکرد دولت نمی‌بینم، تاکید کرد: برداشت من این است که همان رویکرد قبلی در این دولت نیز ادامه دارد و معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به این خاطر است که حوزه تجارت در زمان وزیر قبلی نابود شد.
روشنک ادامه داد: همچنین تفکیک وزارتخانه‌ها نیز محقق نشده و به عقیده بنده دولت به دنبال این امر در این دوره خواهد بود. دولت در رابطه با انتخاب شریعتمداری به عنوان وزیر صنایع برگ برنده و نیروی قوی را در صنعت و تجارت قرار داده است تا بتواند مشکلات این حوزه را رفع کند و به نظر می‌رسد از عهده این کار بر خواهد آمد.
وی با بیان اینکه ساختار ورزاتخانه صنعت، معدن و تجارت اشکال دارد، اظهار کرد: بنده نگران هستم که شریعتمداری نیز نتواند از پس این کار بر بیاید. در رابطه با کرباسیان نیز باید بگویم که وی سابقه درخشانی در کارنامه خود دارد و امید است که در این موقعیت نیز موفق باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا