مشهد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نماینده وزیر علوم در خراسان رضوی شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد را به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم در خراسان رضوی منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نماینده وزیر علوم در خراسان رضوی شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری دانشگاه فردوسی مشهد، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد را به عنوان دبیر کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و نماینده وزیر علوم در استان خراسان رضوی منصوب کرد.

کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در اجرای ماده دو سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی امر پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ها و فراهم‌سازی شرایط اصلاح و بهبود نظام نوآوری منطقه‌ای در ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها تشکیل شده است.

تدوین و به روزرسانی سند آمایش علم و فناوری استانی، برنامه‌ریزی در جهت استقرار و اصلاح نظام نوآوری منطقه در استان، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت میان‌مدت و بلندمدت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان بر اساس سندآمایش مصوب و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری استان برمبنای شناسایی نیازها، توانایی‌ها و مزیت‌های استانی از جمله وظایف این کارگروه است.

این کارگروه همچنین به نظارت برفعالیت‌های علمی، فناورانه و نوآورانه استان در چارچوب مصوبات شورای عالی عتف، تدوین برنامه‌های حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و شهرک های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان و تدوین‌ سازوکارهای هم‌سویی بین اهداف و سیاست‌های استانی در زمینه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با اهداف و سیاست‌های ملی می‌پردازد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یکی از رؤسای پارک‌های علم و فناوری استان به انتخاب معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اعضای آن هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا