خراسان

راه‌اندازی قطار مشهد- خرمشهر و مشهد- ماهشهر در تابستان امسال

مدیرکل راه‌آهن خراسان از راه‌اندازی قطار مشهد- خرمشهر و مشهد- ماهشهر در تابستان امسال و راه‌اندازی قطار مشهد- همدان از ۲۰ تیرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سید هادی ضیائی‌مهر امروز ۱۸ تیرماه در جلسه ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: با افزایش تعداد مسیرها، ارتباط ریلی مشهد با ۲۸ شهر برقرار می‌شود. همچنین قطار بین المللی مشهد- نخجوان هفته‌ای یک‌بار برقرار است.
وی خاطرنشان کرد: روزانه ۹۵ رام قطار به صورت ورودی و خروجی به مشهد تردد می‌کنند و ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر در هر شبانه روز جابه‌جا می‌شوند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد تعداد رام قطارهایی که به مشهد تردد می‌‌کنند افزایش یافته است.
ضیایی‌مهر درباره شهرهایی که امکان حمل خودرو با قطار برای آنها فراهم است عنوان کرد: از شهر مشهد به شهرهای یزد، بندرعبارس، شیراز، تهران، کرمان و اهواز در طول تابستان امکان حمل خودرو وجود دارد.
 
وی با بیان این که عمر ناوگان حمل و نقل ریلی مشهد نسبت به عمر ناوگان حمل و نقل ریلی کشور ۶ سال جوانتر است، افزود: عمر ناوگان کشوری ۳۰ سال و عمر ناوگان مشهد ۲۴ سال است.
مدیرکل راه‌آهن خراسان درباره توسعه قطارهای حومه‌ای گفت: این موضوع یکی از اهداف دولت است و هم اکنون قطارهای اتوبوسی با عنوان قطارهای حومه‌ای در خراسان رضوی با عمر زیر ۵ سال تردد می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مدت مسیر مشهد- تهران به ده ساعت کاهش یافته، همچنین تاخیر از مبدا قطارها کاهش ۲۳ ثانیه‌ای داشته است و در تابستان امسال نیز افزایش قیمتی نداشتیم. همچنین چهار ایستگاه در مسیر ریلی استان مجهز به نمازخانه شدند که در طول تابستان به بهره‌برداری می‌رسند.
ضیایی‌مهر درباره برقی کردن قطار مشهد- تهران بیان کرد: پیش‌نویس قرارداد مالی این پروژه امضا شده است، روز گذشته نیز با هیات چینی جلسه‌ای را داشتیم. عملیات اجرایی این پروژه در صورتی که منابع مالی آن تامین شود حدود سه سال به طول می‌انجامد.
افزایش سفر هوایی به مشهد طی سه ماهه اول امسال
در ادامه محمدباقر قاسم‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: سال ۹۴، با ۶۰ هزار و ۴۲۱ پرواز، هشت میلیون و ۶۵۰ هزار مسافر را در فرودگاه مشهد جابه‌جا کردیم که این میزان در سال ۹۵ با افزایش ده هزار پرواز به ۷۰ هزار و ۶۰۰ پرواز و جابه جایی ده میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۲۵ مسافر رسید.
 
وی ادامه داد: این آمار افزایش ۱۸ درصدی تعداد پروازها و مسافران را در فروردگاه مشهد نشان می‌دهد. از تعداد مسافرانی که در سال ۹۵ جابه‌جا شد ۸ میلیون و ۵۲۹ هزار مسافر داخلی و یک میلیون و ۶۳۰ مسافر خارجی بودند.
قاسم‌زاده عنوان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار مسافر جابه‌جا شدند که این آمار رشد ۵ درصدی مسافر را نسبت به سال قبل نشان می دهد. ۸۵ درصد پروازهای امسال داخلی و ۱۵ درصد خارجی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا