جهان

راه‌اندازی مرکز چت هکرها در وب عمیق

۷۳۹
 
گروه هکری «ناشناس‌ها» اعلام کردند که میزبان سرور جدیدی از چت در وب عمیق شدند.

به گزارش افتانا ، «انانیموس» یا همان گروه معروف به «ناشناس‌ها»در سال گذشته، مجموعه‌ای از عملیات ناموفق را به نام خود به ثبت رسانده‌است و چنین به نظر می‌رسد که خبر ارائه سرویس جدید چت در وب عمیق، فرصتی عالی برای تجدید قوای آنهاست. با این حال، این سرآغاز، شروعی به تعویق افتاده‌است.

اخیرا، ناشناس‌ها پیامی را به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی دنبال‌کنندگان خویش از خبری مهم و انتظار برای اعلام آن، منتشر کرده‌است. در عرض چند ساعت، اخبار از قبل پیش‌بینی شده تحت عنوان پیامی دیگر در یکی از وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب، منتشر شده‌بود. آنها اعلام کرده‌بودند که هم‌اکنون میزبان سرور جدیدی از چت در وب عمیق هستند.
آنها مفتخرانه، سرور جدید چت OnionIRC خویش را با هدف مقابله با فساد دولتی و سانسورهای انجام گرفته علیه عملیات‌های نظارتی معرفی کردند.

اما، هدف اصلی و نحوه راه‌اندازی این سرور جدید، چیست؟ شبکه OnionIRC در داخل وب تاریک مستقر شده‌است که عمدتا با هدف گمنامی کامل طراحی شده‌است. ناشناس‌ها از تمامی افرادی‌که نگران حریم خصوصی و امنیت خویش هستند به منظور بهره‌مندی از آنها تحت عنوان قطبی برای عملیات تخصصی خود ازجمله سخنرانی‌های عمومی آزاد و هرپروژه دیگری، استقبال می‌کند. آنها گروه‌هایی را که به دنبال ایجاد پایه و اساس برای انجمنی قوی به منظور بهره‌مندی از شبکه ارائه شده توسط وب تاریک هستند، تشویق و حمایت می‌کنند.

این گروه همچنین هدف افزایش رتبه خویش و حمایت از فعالان اینترنتی فعلی و مسلح کردن نسل‌های آتی از طریق آموزش آنها را به صورت علنی اعلام کرده‌است. طرح مدنظر آنها ایجاد امکان کلاس‌های درس مجازی است که در آنها افرادی تحت عنوان مدرس در مورد موضوعات متنوع و مختلف درس‌هایی را ارائه می‌دهند که این دروس محدود به هیچ یک از حوزه‌های دانش نیستند و از برنامه‌ریزی منظم پیروی می‌کند.

دروس ارائه شده مربوط به موضوعات متعددی ازجمله فرهنگ امنیتی، تاریخ، هک یا آموزش‌های فنی و نحوه استفاده از نرم‌افزار ناشناس هستند. در این طرح و نقشه به منظور مخفی کردن آن در وب عمیق و پشتیبانی از متمرکز کردن جنبش از شبکه Tor بهره گرفته شده‌است.

چند ساعت پس از اعلام خبر مربوطه و راه‌اندازی سرویس چت جدید، تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر در این ارزیابی حضور داشتند. فقط حدود ۲ تا ۴ کاربر دارای اطلاعات و آگاهی واقعی درمورد این عملیات بودند و به تازه‌واردها فقط اطلاعات کلی درمورد هک کردن و توضیحاتی از اصطلاحات مختلف و رایج، ارائه شده‌بود.

یکی از موسسان که با نام «باتز» شناخته می‌شود در یکی از چت‌های عمومی چنین بیان کرده‌است که از چون کار به‌تازگی شروع شده‌است، برنامه‌های آموزشی همچنان تدوین نشده‌اند.

هدف آنها از این کار، بررسی روند کاری برای مدتی طولانی و در عین حال ایجاد پایگاه کاربری سودمند و قابل استفاده است. برنامه نهایی، تبدیل این سخنرانی‌های موجود به درس‌هایی برای آموزش و یادگیری کاربران است.

آنها منتظر شما هستند. «ناشناس‌ها» از هکرها، کنشگرها، هنرمندان و تمامی کاربران و شهروندان اینترنتی برای ملحق شدن به سرویس چت وب تاریک و تلاش دسته‌جمعی آنها برای حفاظت از امینت و حریم خصوصی اینترنت دعوت می‌کنند. آنها برای به دام انداختن شما، تصمیم‌گیری در مورد الحاق به نیروهای مبارزه یا ترک عرصه مجادله را به شما پیشنهاد می‌دهند.

«ناشناس‌ها» گفتند که منتظر شما هستند و اگر تصمیم داشته‌باشید به راه آنها بروید از هرگونه کمک فوق‌العاده در این مسیر بهره‌مند خواهیدشد.

دستورالعمل‌های پیوستن به مرکز جدید چت در وب عمیق را می‌توانید به‌راحتی به صورت آنلاین مشاهده کنید و در‌صورتی‌که مایل به بهره‌مندی از آن باشید، نیاز به هیچ‌گونه تخصص فنی نخواهید داشت.

نکات تخصصی ارائه شده در وب‌سایت آنها نشان می‌دهد که OnionIRC Network وب‌سایت نیست، بلکه یک سرور چت IRC است. از این رو به‌جای به‌کارگیری مرورگر از گیرنده IRC برای اتصال استفاده می‌کنند و همه ملزومات موردنیاز کاربر ازجمله گیرنده‌های چت IRC، مثال‌هایی برای راهنمایی، جزییات و تنظیمات شبکه Tor توسط آنها ارائه شده‌است.

منبع : افتانا
link canal 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا