ورزش

راه‌اندازی موزه ورزش در مشهد

resized_image2831jpg

سرپرست مدیریت تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی شهرداری مشهد از راه‌اندازی موزه ورزش در مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجتبی مجد فریمانی با بیان این مطلب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که با موضوع ارائه گزارش عملکرد دوساله این معاونت در سالن شهدا برگزار شد، اظهار کرد: اولین موزه ورزش برای اولین بار در مشهد تا چند ماه ‌آینده راه‌اندازی خواهد شد و با احداث فرهنگ‌سرای ورزش نیز پذیرای علاقه‌مندان خواهیم بود.
وی به تدوین بسته جامع ورزش در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، ادامه داد: همچنین تدوین راهکارهای تعامل مسجد و ورزش، راه‌اندازی باشگاه فرهنگی جوانمردان و تولید کتاب و محصولات رسانه‌ای و تدوین و اجرای بسته جامع ورزش در مجتمع‌های مسکونی در دست اقدام است.
سرپرست مدیریت تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی شهرداری مشهد به اهم اقدامات انجام شده در این مدیریت در سال جاری پرداخت و گفت: 450 ایستگاه ورزشی پارکی، 3710 دستگاه بدنسازی پارکی، 193 میز پینگ‌پنگ، 87 میز فوتبال دستی و 11 ایستگاه ورزشی پارکی ویژه معلولان شامل 55 دستگاه ورزشی پارکی نصب شده است.
مجد در خصوص مساجد تجهیز شده به اقلام ورزشی نیز بیان کرد: 279 مسجد به متراژ بیش از 28 هزار مترمربع به 276 میز پینگپنگ، 275 میز فوتبال دستی، 7280 مترمربع تاتامی، 98 ست آمادگی جسمانی و بدنسازی و 43 تخته دارت تجهیز شده است.
وی ادامه داد: همچنین 25 حوزه علمیه به متراژ 31 هزار مترمربع به 23 میز پینگپنگ و 500 مترمربع تشک تاتامی مجهز شده است.
سرپرست مدیریت تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی شهرداری مشهد با اشاره به احداث 32 سالن ورزشی چندمنظوره، خاطرنشان کرد: همچنین 5 مجموعه ورزشی نیز به متراژ بیش از 10 هزار مترمربع در دست احداث است.
مجد به رشد 50 درصدی برگزاری هفتمین المپیاد ورزشی محلات مشهد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تعداد 18هزا ر و 683 جلسه مورد استفاده تیم‌های ورزشی آزاد قرار گرفت و تیم‌های ورزشی مساجد نیز با برگزاری 5500 جلسه از مجموعه‌های ورزشی بهره‌مند شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا