مشهد

راه‌اندازی پرواز مستقیم مشهد به آلماتی قزاقستان

علیرضا رشیدیان

استاندار خراسان رضوی خواستار پیگیری در راه‌اندازی پرواز مستقیم از مشهد به آلماتی قزاقستان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی رضا رشیدیان در دیدار با شهردار آلماتی قزاقستان با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی کشور و فرهنگی جهان اسلام، اظهار داشت: این کلانشهر مذهبی جهان دارای مزیت‌های فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، پزشکی، اقتصادی، صنعتی، فناوری و سرمایه گذاری است.  

وی افزود: خراسان رضوی نیز به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود که سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون گردشگر است که دو میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می‌دهند.

استاندار خراسان رضوی وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی، ۴۰۰ هزار دانشجو  را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد.

رشیدیان قرار گرفتن استان در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت،  دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه، وجود دو منطقه ی ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در استان دانست.

وی ادامه داد: این مزیت زمینه را برای حضور کالاها و خدمات کشور قزاقستان در بازارهای هدف کشورهای همسایه ی خراسان رضوی فراهم کرده است. 

رشیدیان با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با آلماتی، از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف، خبر داد.

وی با تشریح فرصت‌های بی بدیل سرمایه‌گذاری در استان و مشهد خواستار تبادل هیئت‌های تجاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه مناسبات اقتصادی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا