خراسان

راه‌اندازی کلینیک “مشاوره شغلی و کارآفرینی” در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی از راه‌اندازی کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی در این دانشگاه تا اول مهر ماه سال جاری خبر داد.
 دکتر محمدجواد سلجوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اعلام این خبر، تصریح کرد: طرح جامع کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی، توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی در واحد استان خراسان رضوی تدوین شد و برای تایید به ستاد مرکزی دانشگاه ارسال شده است؛ در این کلینیک حداقل پنج مرکزعلمی کاربردی به صورت مستقیم فعالیت خواهند کرد که البته سایر مراکز نیز می‌توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آن همکاری داشته باشند.
وی با اشاره به برنامه‌های کلینیک ” مشاوره شغلی و کارآفرینی” دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، خاطرنشان کرد: اولین ویژگی این کلینیک خاص بودن و دومین ویژگی آن ایده پردازی است، زیرا دانشجو می‌تواند درحالی‌که به کلینیک ایده می‌دهد، ایده جدیدی نیز دریافت کند. همچنین به دلیل ارتباطاتی که با دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، می‌توانیم تسهیلاتی را برای دانشجو قائل شویم.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهم ترین هدف این کلینیک، ارائه مشاوره کاملی از ایده تا اجرا است، گفت: زمانی‌که یک ایده به مرحله اجرا می‌رسد، مراحل مختلفی را طی می‌کند که هرکدام از این مراحل تخصص‌های مربوط به خود را می‌طلبد؛ به همین دلیل متخصصانی در امور عمومی، امور مالیاتی و همچنین در زمینه کارآفرینی، در ارتباط با روابط کار و روابط صنعتی در این کلینیک فعالیت خواهند کرد.  
سلجوقی با اعلام اینکه کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی به طور سراسری در تمام واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: ما در استان خراسان رضوی سعی خواهیم کرد که از این کلینیک بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم، زیرا کلیه مراکز تخصصی و اساتید و مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان در زمینه‌های مختلف به خصوص کارآفرینی قابل توجه هستند. 
وی اضافه کرد: در تمام مراکز علمی کاربردی استان یک نفر پس از تایید صلاحیت توسط دانشگاه، به عنوان مشاور کارآفرینی انتخاب می‌شود و باید در این زمینه از تخصص و تجربه‌های لازم برخوردار باشد. علاوه براین، کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی بایستی یک مرکز مشاوره تحت عنوان طرح سلامت نیز داشته  باشد.
سلجوقی اظهار کرد: با توجه به اینکه کلینیک مشاوره شغلی و کارآفرینی از امکانات دانشگاه علمی کاربردی استفاده می‌کند، بنابراین اولویت ما برای ارائه خدمات، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه است؛ ولی اگر فرصتی فراهم شود تا سایر افراد نیز می‌توانند از مشاوره این کلینیک بهره‌مند گردد. 
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی، یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را کمک به اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: در واقع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند ایده داشته باشند و متناسب با آن، شغلی را ایجاد کنند؛ همچنین علاوه بر اشتغال خود، سایر افراد را نیز می‌توانند وارد حیطه کار و فعالیت کنند. 
سلجوقی در خصوص حمایت سایردانشگاه‌‌ها‌، مراکز خیریه و غیره از دانشگاه جامع علمی کاربردی، عنوان کرد: این دانشگاه جزو معدود دانشگاه‌هایی است که ارتباط مستقیمی با صنعت دارد؛ حدود یک سوم از مراکزما در استان خراسان رضوی مجاور صنعت قرار گرفته‌اند،  به همین دلیل امکان حمایت‌های مالی و شغلی از طرف تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات، از دانشجویان بالا است.
وی گفت: کارآفرینی، کاربینی و کارورزی از ارکان اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است و کاربینی جزو دروس اجباری در این دانشگاه محسوب می‌شود؛ دانشجو در درس کاربینی، در بدو ورود به دانشگاه بایستی با  نظر و ایده‌های مربی آشنا شود و همچنین فعالیت‌هایی که در آینده شغلی فرد کاربرد دارد، را انجام دهد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته دانشجویان بیشترین ایده را در واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان رضوی ارائه داده‌اند، افزود: به طور کلی دانشجویای که در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می‌کنند، باید دو واحد درس کارآفرینی را بگذراند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا