دانش و فناوری

رایانه ۱۴ سانتی لنوو در راه است

رایانه جیبی,رایانه جیبی استیک 300,انواع رایانه جیبی

رایانه جیبی به نام استیک ۳۰۰ تازه‌ترین ابداع لنوو در زمینه ساخت رایانه است

 

رایانه ۱۴ سانتی لنوو در راه است
شرکت لنوو از یک رایانه شخصی بسیار کوچک به ابعاد ۹۴/۳×۹/۵×۵/۱ اینچ رونمایی کرد.
این رایانه جیبی به نام استیک ۳۰۰ تازه‌ترین ابداع لنوو در زمینه ساخت رایانه است و تنها ۱۳۰ دلار قیمت دارد. استیک ۳۰۰ برای ارائه عملکرد یک رایانه ویندوزی اما در ابعاد کوچک طراحی شده است. ابعاد این مینی رایانه تنها ۹/۵×۹۴/۳×۵/۱ اینچ است و براساس این ابعاد نباید از حافظه یو اس بی‌شما چندان بزرگ‌تر باشد.

 

قابل حمل بودن هدف اول مهندسان لنوو از گنجاندن یک رایانه در یک قاب به ابعاد یک یو اس بی است. کاربر می‏تواند استیک ۳۰۰ را در جیبش بگذارد و از طریق پورت اچ دی ام‌ای به تلویزیون یا مانیتور متصل کند تا بتواند به اپلیکیشن‏ها یا فایل‏های خود دسترسی داشته باشد. به علاوه هدف از ساخت این رایانه جیبی ارائه دستگاهی با توانایی پردازش کافی برای انجام بازی، گشت‏زنی در اینترنت، چت با دوستان و کارآیی‌های دیگر بدون نیاز به خرید یک تبلت یا لپ‏تاپ گران‌قیمت بوده است.

 

این رایانه جیبی همچنین یک بازار جدید برای شرکت لنوو محسوب می‏شود که در حال حاضر شماره یک بازار جهانی رایانه‏ های شخصی و شماره ۳ بازار گوشی‏های هوشمند به حساب می ‏آید.این مینی رایانه نشان‌دهنده یک چالش جدید است که لنوو در آن با دیگر سازندگان رایانه‏های کوچک ازجمله اینتل و مایکروسافت رقابت خواهد کرد.

 

استیک ۳۰۰ از یک پردازنده اتم اینتل، دو گیگابایت حافظه و ۳۲۰ گیگا بایت هارد، پشتیبانی از وای- ‏فای و بلوتوث ۴، پورت HDMI، پورت میکرو USB2، پورت اس دی کارت و یک اسپیکر کوچک بهره می ‏برد. رایانه جدید لنوو با ویندوز ۱/۸ کار می ‏کند اما زمانی که ویندوز ۱۰ در تاریخ ۲۹ ژوئیه توسط مایکروسافت عرضه شود قابلیت ارتقا به این نسخه از ویندوز را دارد. این رایانه جیبی به همراه نسخه سه ماهه آزمایشی مجموعه آفیس مایکروسافت عرضه می‏شود. برای استفاده از این رایانه کوچک باید از یک کیبورد و یک ماوس بی سیم استفاده کرد.

جان اویانگ، مدیرعامل لنوو در یک کنفرانس خبری گفت: ما نیازهای رایانه‏ای مسافران، تاجران و خانواده‏ها را بررسی کردیم و متوجه شدیم که استیک ۳۰۰ یک راهکار ارزان‌قیمت و قابل حمل برای تمام کاربران است. هدف ما از ساخت این رایانه جیبی این است که کاربران حس آزادی و سیار بودن بیشتری را به همراه یک رایانه که قابلیت‏های قدرتمندانه‏ای دارد احساس کنند.

منبع : isna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا