ایران

ربیعی: پزشکان داروی داخلی تجویز کنند

ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به پزشکان گفت: به عنوان رئیس شورای عالی بیمه انتظار دارم پزشکان با مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی همکاری کنند و در توصیه‌های خود بیشتر داروهای داخلی را تجویز کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی در مراسم افتتاح بخش نیمه جامدات و مایعات شرکت دارویی فارمان شیمی ضمن تقدیر از مردم به دلیل حضور باشکوه در انتخابات اظهار داشت: اولین دستاورد انتخابات نشان دادن اعتماد مردم به مقام معظم رهبری و نظام سیاسی بود.

وی ادامه داد: مردم حق‌الناس رهبری انقلاب را فهم می‌کنند و این صندوق‌های ثبات‌ساز نشانه سرمایه اجتماعی بزرگ ماست. این مشارکت مردم نشان داد به دولت اعتماد قابل توجهی دارند. لذا ما نیز باید برنامه‌ریزی پسامشارکت داشته باشیم. تا این سرمایه اجتماعی در کنار بروز عقیده خود به عنوان ناظر و حامی باقی بماند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی و اعتماد بارز در این انتخابات سرمایه بزرگی است، افزود: ما یاد گرفتیم که تغییر را در صندوق‌ها جست‌وجو کنیم. صندوق‌های رای برای ما بار معنای بزرگی دارد. این صندوق‌ها نشانه تغییر همراه با ثبات است. اینکه ما می‌توانیم در منطقه ناامن ثبات داشته باشیم.

ربیعی تصریح کرد: ما تغییرات را در درون صندوق‌ها جستجو می‌کنیم و در درون همین صندوق‌ها حرف می‌زنیم و فریاد می‌کشیم. خروجی قابل تبیین انتخابات این است که مردم مسائل روز را فهم می‌کنند و آنچه مردم برای آینده می‌خواهند از آرای صندوق‌ها نشان داده می‌شود.

وی افزود: امروز یک دستاورد بزرگ صندوق‌های آرای انتخابات همدلی و همزبانی میان دولت و ملت بود و ما نیز باید با اجماع مسائل بزرگ کشور مانند محیط زیست، تولیدات، بحران صندوق‌های بازنشستگی و… را حل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: منش اخلاقی دولت در انتخابات و پیام‌های صادره این است که جامعه را با اخلاق اداره کنیم مردم نیز به اخلاق رأی دادند و باید یاد بگیریم که همه با هم مسائل کشور را اداره کنیم. مردم نشان دادند که ما رونق اقتصادی و حل مسئله بیکاری را می‌خواهیم همچنین به دنبال جامعه‌ای تولیدمحور هستیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: ما باید از هر اتفاق تاریخی یک فرصت برای تحول مثبت بسازیم و باید یک اجماع بزرگ جامعه را به کارخانه بزرگ تولید اندیشه، ایده و خدمات تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه که هنوز صندوق‌های بیمه‌ای را به خوبی نشناخته‌ایم، تصریح کرد: صاحبان صندوق‌ها توده‌های میلیونی مردم هستند و این هنر در رسالت و وظیفه ماست که کاری انجام دهیم که مالکان این صندوق‌ها مالکیت خود را نهادینه کنند. در حوزه دارو نیز استراتژی ما افزایش کیفیت، جایگزینی واردات، گسترش صادرات و افزایش تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به پزشکان گفت: به عنوان رئیس شورای عالی بیمه انتظار دارم پزشکان با مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی همکاری کنند و در توصیه‌های خود بیشتر داروهای داخلی را تجویز کنند و حکیمان با رفتار حکیمانه به تولید ملی توجه داشته باشند چرا که ذره‌ای تولید داخلی ارزشمند است و جای جشن گرفتن دارد.

ربیعی ادامه داد: همکاران بنده در سازمان بیمه سلامت و تأمین اجتماعی تلاش کردند که طرح تحول سلامت بر دوش بیمه‌ها جلو برود و اگر نقصانی در این مسیر وجود دارد در خصوص سازمان‌های بیمه‌ای نیست، بلکه در نقصان در زمینه پیش‌بینی و تأمین مالی بوده است. سازمان بیمه سلامت توانست بیش از 10 میلیون کارگر غیررسمی حاشیه‌نشین را بیمه کند. 

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته بدهی‌های ما به دانشگاه‌ها صفر شده که امیدواریم در مورد بیمه سلامت نیز این اتفاق بیفتد. طلب داروخانه‌ها نیز تا امروز به مرز 3 ماه یعنی تا آبان‌ رسیده و تلاش می‌کنیم در قسمت بیمه سلامت نیز آن را تا تسویه به مهر‌ برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا