ورزش

رتبه سوم تعداد شطرنج بازان بین‌المللی به خراسان رضوی تعلق دارد

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی پس از تهران و گیلان از نظر تعداد شطرنج بازان درجه‌دار بین‌المللی رتبه سوم را در کشور داراست.

خبرگزاری فارس: رتبه سوم تعداد شطرنج بازان بین‌المللی به خراسان رضوی تعلق دارد

 

محمدرضا وجدانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مسابقات شطرنج فردوسی از حجم بالایی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه امسال این مسابقات با استقبال قابل توجهی از سوی کشورهای آسیایی و اروپایی روبه‌رو شده است.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی افزود: با توجه به حجم بالای مسابقات شطرنج فردوسی و همزمانی آن با میزبانی مسابقات دهه فجر در یک دوره زمانی موازی، سبب شد تا اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی امسال تنها مسابقات شطرنج فردوسی را که همچنان نیز ادامه دارد، برگزار کند.

وی در ارتباط با برنامه‌های آینده این هیئت در خراسان رضوی یادآور شد: با وجود اینکه حجم بالای مسابقات شطرنج فردوسی توان مالی و معنوی را از برگزارکنندگان آن می‌گیرد اما در اسفند امسال مسابقات شطرنج استانی ویژه پسران در رده سنی 14، 16 و 18 سال همراه با مسابقات شطرنج استانی دختران در رده سنی 8، 10 و 12 سال به میزبانی مشهد همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وجدانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شطرنج این استان در عرصه‌های مختلف از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، گفت: خراسان رضوی پس از تهران و گیلان از نظر تعداد شطرنج‌بازان درجه‌دار بین‌المللی رتبه سوم در کشور را دارد.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی در ارتباط با اهداف این هیئت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و وظایف ما ارتقای دانش مربیان شطرنج این استان است چراکه هیئت شطرنج خراسان رضوی این رشته را تنها در تعداد مهره‌های آن نمی‌داند بلکه باید از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز این رشته را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر خراسان رضوی ورزشکاران بسیاری را در رده‌های مختلف تیم ملی داشته خاطرنشان کرد: در بهمن امسال، وصال حامدنیا توانست در مسابقات انتخابی تیم ملی مقام خوبی را کسب کند و به تیم ملی شطرنج بانوان بپیوندد.

وجدانی اضافه کرد: در حال حاضر رایزنی‌هایی با استاد بزرگ شطرنج در آذربایجان و گرجستان انجام داده‌ایم تا در ارتقای دانش مربیان این رشته گام‌های خوبی برداریم بنابراین به محض ایجاد فضای مناسب کلاس‌های آموزشی نیز عملیاتی می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا