مشهد

رتبه نخست منطقه یک مشهد در وصول عوارض نوسازی

IMG20253133
شهردار منطقه یک مشهد مقدس از کسب رتبه نخست وصول عوارض نوسازی در ۶ماه اول سال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، «جواد اصغری» اظهار کرد: براساس گزارش عملکرد ۶ماهه ارائه شده توسط مدیریت درآمد شهرداری مشهد، منطقه یک به لحاظ تحقق درآمد مصوب منطقه در مجموع درآمدهای نقد و غیرنقد حائز رتبه نخست در میان مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد شده است.
وی به ارزیابی‌های صورت گرفته در این خصوص نیز اشاره و بیان‌کرد: نحوه عملکرد کلیه مناطق براساس مبلغ وصولی، درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد فیش پرداختی، درصد وصولی  نسبت به بودجه، نسبت تعداد فیش پرداختی به کل املاک و میزان وصولی بدهکاران عمده ارزیابی شده است.
شهردار منطقه یک مشهد ادامه داد: این درآمدهای نقدی حاصل از عوارض نوسازی، اسناد در جریان وصول، اسناد برگشتی، پسماند، عوارض کسب و پیشه، آرای ماده ۱۰۰، مطالبات از دستگاه‌های دولتی، فروش پروژه‌های مشارکتی وغیره است.
اصغری هدف از دریافت عوارض نوسازی که در اصل به عنوان قانون نوسازی و عمران شهری مطرح می‌شود را ایجاد و ساخت معابر، پل‌ها، خیابان‌ها، پارکینگ‌ها و در کل عمران و اصلاح شهرها عنوان کرد و گفت: ارتباط بین شهرداری و شهروندان ارتباطی دوسویه است و برای رعایت حقوق طرفین برقراری تعامل و همکاری بین شهرداری و مردم ضروری است. در سایه این تعاملات است که می‌توان طعم توسعه را چشید و شهر را به جایگاهی رساند که در شأن شهروندان فهیم آن باشد.
وی افزود: منطقه یک در سال‌های ۹۴ و ۹۵ نیز رتبه اول وصول عوارض نوسازی را کسب کرده بود.
به گفته اصغریان، این امر با تلاش مضاعف کارمندان در راستای تکریم ارباب رجوع، اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع مصوبات از طریق نصب بنر و جلب مشارکت شهروندان در ۶ماهه اول سال جاری محقق شده است.
منبع : همشهری
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا