مشهد

ردیف ملی برای بهسازی بافت فرسوده مشهد مقدس دریافت شد

اخبار کوتاه کرمان

ردیف ملی برای بهسازی بافت فرسوده و رفع مشکل حاشیه‌نشینی مشهد دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمدرضا اخوان عبداللهیان، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوع حاشیه و شرایط بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار داشت: ما توانستیم در سال ۹۵ برای نخستین بار در کشور ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و رفع مشکل حاشیه‌نشینی در کلانشهر مذهبی مشهد دریافت کنیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور یگان ویژه حفاظت از اراضی در استان خراسان رضوی تشکیل شد همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی در دولت موفق به رفع تصرف از اراضی ملی به مساحت ۳ میلیون و ۱۶۹ هزار متر مربع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی افزود: نظارت و رسیدگی به تخلفات شهرسازی و معماری در سطح استان به منظور حفظ حقوق شهروندان، به‌روز رسانی و تصویب طرح‌های جامعه تفصیلی همچنین تشکیل دبیرخانه معماری و شهرسازی برای رویداد جهانی مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از جمله اقدامات انجام شده در دولت یازدهم بوده است.

آمادگی ۱۶۰ مرکز اسکان مردمی زائران پیاده امام هشتم(ع)

علی قناویزچی، مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد در تشریح ساماندهی کمک‌ها و نذورات مردمی پیرامون دهه آخر صفر اظهار داشت: برای اسکان زائران پیاده در ایام شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام رضا(ع)، تاکنون ۱۶۰ مرکز اسکان مردمی شامل منازل شخصی افراد، حسینیه‌ها، مکتب‌ها و هیئات که مدیریت آن‌‌ها با مردم و هیئت امنا است، آماده پذیرایی زائران پیاده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ مسیر به حرم مطهر رضوی ختم می‌شود، بیان کرد: شهروندانی که در این مسیر قرار دارند، خوب است منازل خود را برای به عنوان نذر مردمی اسکان در اختیار زائران پیاده قرار دهند.

مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد شهروندان علاقه‌مند می‌توانند برای این منظور به شهرداری‌های مناطق یا نواحی مراجعه کنند تا زائران به این منازل معرفی شوند. این منازل باید دارای حداقل‌های لازم برای ساماندهی زائران باشد.

قناویزچی اضافه کرد: حداقل‌های لازم در مباحث آتش‌نشانی و ایمنی باید مورد تایید قرار گیرد و استعلام از کلانتری و حراست نیز اخذ می‌‌شود. سپس با هماهنگی یک نماینده از شهرداری و یک نماینده مردمی، این مراکز برای اسکان به زائران معرفی می‌گردد. سال گذشته ۴۰ هزار نفر از زائران در منازل شخصی شهروندان مشهدی اسکان یافتند.

مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد در زمینه حمل و نقل مردمی اظهار داشت: انبوه زائران و مسافران پیاده که در ماه محرم و صفر به‌ویژه شهادت امام رضا(ع) به‌مشهد می‌آیند، در روز ۴۸ صفر آماده عزیمت به مقاصد خود هستند و حمل و نقل حجم انبوه زائران در یک روز نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

قناویزچی گفت: به همین منظور تاکنون تعداد ۲ هزار نفر از داوطلبان خادمان افتخاری حریم رضوی آمادگی خود را برای ارائه سرویس رایگان و صلواتی به زائران تا مقاصدشان اعلام کردند و ساماندهی شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ خودرو از اتحادیه آژانس‌های تاکسی تلفنی اعلام آمادگی کردند تا زائران پیاده را به صورت صلواتی به شهرهای خود انتقال دهند.

تعطیلی فروشگاه‌های شهرما همزمان با ایام سوگواری دهه پایانی صفر

احمد محبی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد اظهار داشت: به‌منظور بهره‌مندی بیشتر بهره‌برداران از مراسم سوگواری، تمام فروشگاه‌های شهرما و بازارهای میوه و تره‌بار در سطح شهر در روزهای دوشنبه هشتم و چهارشنبه ۱۰ آذرماه تعطیل است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ بازار سیار شهرداری در سطح شهر افزود: در همین راستا بازارهای سیار شهرداری شامل عصربازارها و شب بازارها همزمان با شب رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) و روز بازارها همزمان با وفات پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام رضا(ع) تعطیل خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + بیست =

دکمه بازگشت به بالا