مشهد

رستوران‌های مشهد رتبه‌بندی شده‌اند

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رتبه‌بندی رستوران‌ها در سطح شهر مشهد خبر داد.
علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی بهداشتی رستوران‌ها در استان، اظهار کرد: برای اولین بار در سطح خراسان رضوی این طرح با نصب برچسب در رستوران‌های مشهد به اجرا درآمد.
وی ادامه داد: پیش از این افراد می‌توانستند با نصب نرم‌افزار بر روی تلفن همراه خود از رتبه‌بندی رستوران‌ها آگاه شوند، اما در حال حاضر علاوه بر آن افراد به ‌راحتی با مشاهده برچسب نصب شده در پذیرش یا ورودی رستوران‌ها از درجه کیفی آن‌ها مطلع شوند.
حسنی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام رستوران‌های شهر مشهد رتبه‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: در این طرح رستوران‌ها به سه سطح درجه‌ یک با رنگ سبز، درجه دو با رنگ زرد و درجه سه با رنگ قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند و مردم می‌توانند به راحتی سطح بهداشتی رستوران‌ها را شناسایی کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند آن را از طریق نرم‌افزار اطلاع‌رسانی کنند.
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مزیت‌های این طرح، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح یک رقابت سالم بین رستوران‌داران اجرا شده است تا با کسب امتیاز درجه بهداشتی خود را بهبود بخشند.
وی افزود: مزیت دیگر این طرح برای مردم است که می‌توانند به راحتی درجه کیفی رستوران موردنظر خود را مشاهده کنند همچنین همکاران ما با دقت بیشتری رستوران‌ها را نظارت می‌کنند زیرا مسئولیت اعلام رتبه رستوران‌ها بر دوش آن‌ها است و اگر تخلفی صورت بگیرد بلافاصله رتبه رستوران‌ها تغییر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا