خراسان

رشد صادرات و تراز بازرگانی استان در سال ۹۵

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص میزان صادرات استان در سال ۹۵ اظهار کرد: میزان صادرات استان در سال گذشته از نظر وزنی ۴ و از نظر ارزش دلاری ۲ درصد رشد داشته و تراز تجاری استان نیز مثبت بوده است.
مسعود عاطفی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خراسان با اشاره به تراز بازرگانی خارجی استان در سال ۹۵ عنوان کرد: براساس نتایج حاصل از آمار کارشناسی نشده سیستم تجارت خارجی گمرک ایران، میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی  سال ۱۳۹۵، معادل ۲۰۹۸ تن و به ارزش ۱۷۰۴ میلیــون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبــل در وزن ۴ درصد و در ارزش دلاری ۲ درصد رشد داشته است. 
وی ادامه داد: وزن و ارزش صادرات کالاها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۰۱۱ تــ‌ـن و ۱۶۷۶ میلیون دلار بوده است. 
عاطفی خاطرنشان کرد: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در سال جاری ۱۲ هزار و ۶۴۷ دلار از محل تجارت چمدانی و ۷۰ هزار و ۲۲۲ دلار از  محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی با بیان اینکه در  سال۱۳۹۵ میـزان واردات استان ۴۳۱ هزار تن و بـه ارزش بالغ بر ۳۹۶ میلیون دلار بوده، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۸درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۶٫۶ درصد رشد داشته است. واردات سال گذشته ۵۲۷ هزار تن به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار است. 
وی اضافه کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی سال ۱۳۹۵ مثبت و معادل ۱۳۰۸ میلیون دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =

دکمه بازگشت به بالا