خراسان

رضایت ۹۳ درصدی مردم از وضعیت امنیت‌ خراسان‌رضوی/ اجرای طرح صیانت از حقوق شهروندی در ۲۸ فرمانداری

سید جواد حسینی

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: بررسی‌ها نشان داده ۹۳ درصد مردم این استان از وضعیت امنیت استان رضایت دارند که این میزان پنج درصد از میانگین کشوری آن بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، سید جواد حسینی در نشست با فرمانداران اظهار داشت: وضعیت مطلوب امنیت در استان به گونه‌ای است که این استان طی سه سال اخیر به طور متوالی رتبه اول شوراهای تامین در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: تحقق وضعیت مناسب امنیت در خراسان‌رضوی جز با تعامل میان دستگاه‌های اجرایی استان و اجرای دقیق مصوبات شورای تامین محقق نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به موفقیت سیاست راهبردی دولت تدبیر و امید در این استان گفت: امنیت، مشارکت، اشتغال زایی، تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی سیاست های راهبردی هستند که خراسان رضوی در همه این مقوله ها موفق عمل کرده است.

حسینی افزود: میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در انتخابات ریاست جمهوری ۴٫۵ درصد و در انتخابات شوراها نیز ۳٫۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری آن بوده است و از سوی دیگر در دولت تدبیر و امید استان خراسان رضوی در حوزه اشتغالزایی موفق عمل کرده و سهم ۱۶ درصدی از اشتغالزایی کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: هم اکنون طرح صیانت از حقوق شهروندی در ۲۸ فرمانداری و ۶۰ دستگاه اجرایی این استان در حال اجراست.

وی اجرای طرح تعامل دولت با مردم‌، طرح میز گفت‌و‌گو با اقشار مختلف نظیر کارگران، هنرمندان، رسانه‌ها، جوانان و نخبگان، تشکیل خانه احزاب، خانه جوان، توسعه تشکل‌های مردمی و راه‌اندازی پارلمان زنان را از جمله تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در استان خراسان‌رضوی پیرامون تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی برشمرد.

حسینی گفت: در دولت یازدهم فعالیت تشکل‌های مردمی رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته و در ۲٫۵ سال گذشته برای ۴۰۰ سمن در این استان مجوز صادر شده است.

وی با اشاره به تشکیل پارلمان زنان در خراسان‌رضوی افزود: در راستای مشارکت واقعی زنان در امر توسعه و رفع مشکلات استان برمبنای قانون از حضور یک‌هزار و ۲۰۰ زن توانمند و نخبه در بخش‌های مختلف نظیر جامعه‌شناس، پزشک، معلم و استاد دانشگاه به‌طور رایگان بهره می‌بریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: پارلمان زنان تاکنون در هشت شهرستان نظیر مشهد، خواف، گناباد، سرخس، جغتای، جوین، جغتای و بجستان راه‌اندازی شده است.

حسینی گفت: در هفته دولت نیز یک هزار و ۳۱۷ طرح با هزینه ۱۵ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در استان خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد که از نظر تعداد ۱۴ درصد و از نظر هزینه ۳۰ درصد بیشتر از هفته دولت پارسال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا