ایران

روحانی در دیدار رییس جمهوری سوئیس مطرح کرد؛ تاکید بر ضرورت رفع موانع همکاریهای بانکی

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روحانی در دیدار رییس جمهوری سوئیس مطرح کرد؛
تاکید بر ضرورت رفع موانع همکاریهای بانکی

رئیس جمهور گفت: برای توسعه روابط اقتصادی ایران و سوئیس، ظرفیت های خوب و فراوانی وجود دارد که لازمه استفاده بهینه از این ظرفیت ها، فعال شدن بانک ها است .

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی صبح چهارشنبه به وقت نیویورک در دیدار یوهان اشنایدر امان، به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و اظهارداشت: با توافق برجام، موانع همکاری های اقتصادی از پیش رو برداشته شده است و اکنون دو طرف ضروری است به روند توسعه همکاریهای مشترک شتاب بخشند.

رییس جمهور نقش همکاری های بانکی و مالی را در ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی با اهمیت برشمرد و گفت: برای توسعه روابط اقتصادی ایران و سوئیس،  ظرفیت های خوب و فراوانی وجود دارد که لازمه استفاده بهینه از این ظرفیت ها، فعال شدن بانک ها است .

روحانی با بیان اینکه اجرای دقیق برجام  و پایبندی همه طرف ها به توافق ، مهم است، گفت:دولت های اروپایی و از جمله سوئیس، باید به بانکهای بزرگ برای همکاری با ایران اطمینان دهند.

رییس جمهور توسعه همکاری های اقتصادی ایران و سوئیس را به نفع دو ملت و منطقه دانست و اظهارداشت: در ایران پروژه های مهم ملی و منطقه ای همانند توسعه شبکه های ریلی و تقویت و توسعه بنادر در دست اجرا است که منطقه را به حوزه مدیترانه و اروپا پیوند می دهد.

روحانی افزود: ایران و سوئیس می توانند سرمایه گذاری مشترک منطقه ای داشته باشند.

رییس جمهور کنفدراسیون سوئیس نیز در این دیدار تاکید کرد که علاقه مندم مجددا تاکید کنم که ما مصمم به توسعه روابط اقتصادی، مالی و بانکی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

«یوهان اشنایدر امان»  با بیان اینکه  تلاش داریم روند همکاری های مشترک را گسترش دهیم، اظهارداشت: تمام کوشش ما بر بهبود وضعیت کنونی است و می خواهیم در کنار ایران فعالیت های اقتصادی و مالی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در قلب بازار بزرگ منطقه  است ، افزود:  باید با هم گام به گام برای رفع مشکلات پیش برویم و اطمینان می دهم اراده و تلاش سوئیس، ارتقای روابط در سطح عالی است.

 رییس جمهور سوئیس همچنین اعلام کرد که کشورش آماده است در بخش صنایع پیشرفته و ایمنی تاسیسات هسته ای صلح آمیز با ایران همکاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

دکمه بازگشت به بالا