ایران

روحانی هفته آینده به ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند/ جزئیات و برنامه‌های سفر

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی مقام‌های بلند پایه ایتالیا و فرانسه هفته آینده به این کشور‌ها سفر می‌کند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ضمن اعلام این خبر به ایلنا گفت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در راس هیاتی بلندپایه صبح دوشنبه ۵ بهمن ماه به دعوت نخست وزیر و رییس جمهور ایتالیا به رم سفر می‌کند.

اسماعیلی افزود: دکتر روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقات‌هایی با رییس جمهور، نخست وزیر و سایر مقام‌های بلندپایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش‌بینی شده است.

وی حضور در واتیکان و ملاقات و گفت‌وگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه‌های رییس جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ادامه داد: دکتر روحانی چهارشنبه ۷ بهمن ماه و پس از اتمام برنامه‌ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می‌کند.

اسماعیلی گفت: رییس جمهور در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.

وی ملاقات و گفت‌گو با مدیر کل یونسکو، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد را نیز از دیگر برنامه‌های دکتر روحانی در پاریس اعلام کرد.

همچنین دیدار تعدادی از سرمایه گذاران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است.

اسماعیلی ملاقات‌های دوجانبه و چندجانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از سایر برنامه‌های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر ۴ روزه اعلام کرد.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور تعدادی از وزرا و مقام‌های بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد که همزمان با سفر رییس جمهوری، نشست‌های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد و در نهایت دکتر روحانی پنج شنبه ۸ بهمن ماه به کشورمان باز می‌گردد.

منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 8 =

دکمه بازگشت به بالا