ورزش

روزانه ۹۸ رام قطار در ایام نوروز از مبدا مشهد حرکت می‌کنند

محمدهادی ضیائی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: راه‌آهن خراسان در طرح نوروزی ۹۷ که از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود حرکت روزانه ۹۸ رام قطار از مشهد به ۲۷ مقصد را دارد و به همین میزان هم قطار ورودی به مشهد خواهیم داشت.

وی افزود: سفرهای نوروزی در همه بخش‌ها به ویژه بخش ریلی به ویژه در مسیر مشهد بسیار مهم بوده و مقصد نیمی از سفرها مشهد خواهد بود و این قطارها اقدام به جابه‌جایی ۴۰ هزار ۳۵۸ نفر در هر روز خواهند کرد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه امسال ۱۱ میلیون ۲۱۴ هزار ۴۶۶ نفر را در مسیرهای منتهی به مشهد جابه‌جا کردیم، خاطرنشان کرد: امسال رشدی ۱۴ درصدی را در بحث جابه‌جایی مسافران نسبت به سال قبل داشتیم و رتبه اول کشور از آن راه‌آهن خراسان رضوی بود.

ضیایی‌مهر تصریح کرد: ظرفیت جابه‌جایی را به ۲۰ میلیون رسانده‌ایم و هیچگونه محدودیتی در بحث مجوز سفر برای مشهد نداریم و زائران امام رضا(ع) به راحتی جابه‌جا خواهیم کرد و در ۴ مسیر شیراز، تبریز، اصفهان و بندرعباس امکان جابه‌جایی ریلی مسافر با خودرو فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین عمر ناوگان ریلی استان در نوروز ۹۶، ۲۴ سال بود که در نوروز ۹۷ با ۶ سال کاهش به ۱۸ سال رسیده تاکید کرد: بالغ بر ۵۰ درصد سفرهای مسافران نوروزی با قطار انجام می‌شود و اعتماد مردم در سلامت سفرهای ریلی بسیار بالا بوده است و این سبب افتخار ما بوده و در صورت نیاز افزایش ظرفیت ناوگان را در طول طرح نوروزی، به ویژه روزهای پایانی خواهیم داشت.

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کاهش قابل توجه تاخیرها را در مبدا و مقصد داشته‌ایم، گفت: تاخیر از مبدا از ۳ دقیقه به ۳۸ ثانیه کاهش یافته و رشد قابل توجهی در حرکت‌های به موقع از مشهد داشته‌ایم و در تاخیر ورود به مشهد هم کاهش ۳۳ درصدی داشته‌ایم.

ضیایی‌مهر با اشاره به اینکه خطوط حومه‌ای در مسیرهای مشهد به سرخس، نیشابور، سبزوار، جوین و جغتای فعال بوده و خطوط حومه‌ای منتهی در مسیرهای فریمان، تربت حیدریه و گناباد هم در سال ۹۷ فعال خواهد شد، گفت: افزایش قطارهای حومه‌ای و غیرحومه‌ای در سال ۹۷ در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و بخش عمده‌ای از این قطارها در خراسان رضوی خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =

دکمه بازگشت به بالا