مشهد

روزهای آلوده مشهد به شدت کاهش پیدا کرده/ مشهد در سال ۹۵ حتی یک روز به‌خاطر آلودگی “تعطیل” نشد

صولت مرتضوی

شهردار مشهد با اشاره به اقداماتی که این مجموعه برای توسعه فضای سبز شهری داشته است، گفت: در همین راستا روزهای آلوده شهر مشهد به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدصولت مرتضوی در جریان آیین افتتاحیه فاز سوم بوستان کوهسنگی که با حضور جمع زیادی از مسئولان استانی و شهری و همچنین شمار زیادی از شهروندان و زائران بارگاه ملکوتی رضوی برگزار شد، اظهار داشت: توجه به مسائل زیست محیطی از جمله مهم‌ترین موضوعی است که این روزها توسط مدیریت شهرها به آن توجه می‌شود و از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی با اشاره به معضلی که شهرها به واسطه تعدد وسایل حمل و نقل موتوری درگیر آن هستند، عنوان کرد: خوشبختانه برای مقابله با این چالش اساسی، راهکاری جز توسعه فضای سبز شهری نداریم و در این زمینه نیز شهرداری مشهد گام‌های ارزنده‌ای را برداشته است.

شهردار مشهد یادآور شد: در همین راستا میزان روزهای آلوده شهر مشهد به شدت کاهش یافته و در سال گذشته حتی یک روز هم به خاطر این موضوع در مشهد تعطیل نشد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: همچنین در کنار شهرداری مشهد، فضای سبز تحت مدیریت آستان قدس رضوی نیز با ۷۵۰ هکتار باغ در داخل محدوده شهری و همچنین مزرعه نمونه در اطراف شهر، طراوتی جدی را به شهر بخشیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا