جهان

روسیه: اجرای توافق آتش‌بس در سوریه عملا آغاز شده است

 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,آتش‌بس‌ در سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با توافق با برخی گروه‌های مخالف سوری و دادن فهرست مناطق مورد توافق مسکو برای آغاز آتش بس، اجرایی آتش‌بس‌ در سوریه عملا در برخی مناطق آغاز شده و تا روز 27 فوریه کامل خواهد شد.

به گزارش ایسنا  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو فهرست مناطقی در سوریه که از نظر کرملین شامل آتش بس خواهند شد را به وابسته نظامی سفارت آمریکا در روسیه داده تا آمریکا نیز مناطق مورد نظر خود را به طرف روسی اعلام کند و عملا آتش بس در روز 27 فوریه آغاز شود.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که مذاکراتی را با برخی گروه‌های مخالف مسلح در سوریه انجام داده و توافق‌هایی با برخی از آنها برای آغاز آتش بس امضا شده است.

بنا به گفته ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه مذاکرات در استان‌های حماه، حمص، لاذقیه، دمشق و درعا انجام شده است اما وی اشاره‌ای به هویت گروه‌هایی که با آنها مذاکرات انجام شده نکرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در دو شهر برج الاسلام و الغنیمیه که تحت کنترل نیروهای دولتی است و در استان لاذقیه قرار دارد، توافق آتش بس میان طرفین درگیر به امضا رسیده است.

وی همچنین اعلام کرد که در مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه هوایی لاذقیه که کار نظارت و اجرای مذاکرات آتش بس را بر عهده دارد پنج گروه مجزا تشکیل شده که وظیفه انجام مقدمات آتش بس را بر عهده دارند.

این گروه‌ها شامل کمیته تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و گروه‌های مسلح، کمیته مسئول مذاکرات، کمیته مسئول توافقنامه‌ها و هماهنگی با گروه‌های خارجی،‌ کمیته مسئول جمع آوری اطلاعات و کمیته ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه می‌شود.

وزارت دفاع روسیه در همین راستا اعلام کرد که تا حدود زیادی از حملات هوایی خود به ویژه در دو هفته گذشته کاسته است و آماده می‌شود تا توافق آتش بس به طور کامل در سوریه به اجرا درآید.

منبع:  ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا