خراسان

روند کاهشی قیمت مرغ و تخم مرغ در خراسان رضوی

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از ادامه روند کاهشی قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، علی غفوری مقدم در نشست کارگروه تنظیم بازار این استان اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در خراسان رضوی نسبت به ماه قبل ۲.۹ درصد کاهش یافته و به ۲۰۴ هزار ریال رسیده و قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ نیز ۳.۸ درصد کاهش یافته و به هر کیلوگرم ۱۷۸ هزار ریال به فروش می‌رسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ گرم در این استان روند کاهشی داشته و از میانگین قیمت کشوری کمتر است.

وی با اشاره به الزام واحدهای صنفی و فروشگاه های زنجیره‌ای به رعایت قیمت مصوب ۱۶۹ هزار ریال برای هر کیلوگرم تخم مرغ، تصریح کرد : تقریبا عمده مراکز عرضه کالا در خراسان رضوی قیمت مصوب تخم مرغ را رعایت می‌کنند و بعضا در خیابان‌های فرعی فروشندگان در رعایت قیمت مصوب تخم مرغ مرتکب تخلف گرانفروشی می‌شوند.

غفوری مقدم گفت: تا به حال ۱۰ هزار و ۱۵۰ واحد صنفی مشهد ۸۶۶ تن تخم مرغ را به قیمت مصوب توزیع کرده‌اند و در ۱۳ میدان عرضه کالا در این شهر نیز یک غرفه رایگان در اختیار اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخمگذار قرار گرفته است تا تخم مرغ را به قیمت مصوب عرضه کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل ضوابط داخلی شان ترجیح می‌دهند که تخم مرغ بسته بندی شده را بفروشند، خاطرنشان کرد: لازم است کل شبکه توزیع شامل تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توزیع این کالا با قیمت مصوب همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۹ هزار و ۱۰۲ تن سهمیه شکر بخش‌های صنف و صنعت خراسان رضوی در ماه‌های بهمن و اسفند، ۲ هزار و ۵۰۲ تن به صنوف و مابقی به واحدهای صنعتی تخصیص می‌یابد.

غفوری مقدم اظهار کرد: با عنایت به افزایش قیمت شکر سهمیه صنف و صنعت طرح تنظیم بازار و تاثیر آن بر افزایش قیمت فرآورده‌های این ۲ بخش، موضوع از طریق تهران در حال پیگیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا