مشهد

رونمایی از زیباسازی مسیر ریلی مشهد

۱۵۷۰۸۸زیباسازی مسیر ریلی مشهد از تپه سلام تا ایستگاه ورودی راه‌آهن مشهد، امروز ۶ فروردین ماه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رونمایی شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی مدیریت گردشگری وامور زائران شهرداری مشهد، پروژه زیباسازی مسیر ریلی راه‌آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیباسازی شهری است که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و همکاری راه‌آهن خراسان رضوی با هدف ایجاد چشم‌انداز زیبا بصری برای میلیون‌ها زائر ورودی از مسیر راه‌آهن انجام گرفت.
این پروژه از ایستگاه تپه سلام آغاز شده و تا ایستگاه راه‌آهن مشهد که در طول ۱۰ کیلومتر ادامه دارد شامل چندین اثر نقاشی دیواری به متراژ ۲۵ هزار متر مربع و یک اثر محیطی است. تلاش هنرمندان خالق اثر بر آن بوده تا چشم‌اندازی زیبا در مسیر ورودی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خلق کنند تا آماده‌سازی ذهنی برای برقراری ارتباط عاطفی قوی بین مشتاقان زیارت امام مهربانی‌ها انجام پذیرد.
همچنین از بزرگترین مسجد راه‌آهن کشور که در ایستگاه تپه سلام قرار دارد بازدید به عمل آمد. در ادامه بازدید اعضای شورا شهر مشهد در ایستگاه استقبال از بهار راه‌آهن مشهد حضور یافتند و علاوه بر در جریان قرار گرفتن از اقدامات ستاد استقبال از بهار در این ایستگاه، به زائران بارگاه منور رضوی خیر مقدم گفتند.
با توجه به فعالیت شبانه‌روزی تعدادی از مساجد مشهد در ایام نوروز که فعالیت خود را از ۲۸ اسفندماه آغاز کرده و تا پایان ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، از مسجد ۷۲ تن در حاشیه میدان امام حسین(ع) نیز توسط اعضا شورای اسلامی شهر مشهد بازدید به عمل آمد.
همچنین در ادامه این بازدید اعضای شورای شهر در ایستگاه استقبال از زائر مبادی ورودی شهر در محور قوچان، منطقه۱۰ حضور یافتند و در جریان اقدامات این ایستگاه در ایام نوروز برای استقبال از زائران بارگاه منور رضوی قرار گرفتند.
بازدید از نمایشگاه بین‌المللی به عنوان یکی از مراکز اسکان زائران در ایام نوروز نیز از دیگر برنامه‌های بازدید اعضا شورای اسلامی شهر مشهد بود. همچنین اعضای شورا شهر از نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی و برنامه‌های متنوع این نمایشگاه بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا