مشهد

رویکرد جدید آستان قدس، حضور در مجامع علمی است

معاون علمی و فناوری آستان قدس رضوی گفت: حضور در مجامع علمی، تقویت مجامع علمی و حمایت از آنها از رویکردهای جدید آستان قدس است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدمهدی تهرانچی امروز ۵ مردادماه در نخستین کنگره بین المللی درمان مداخله‌ای انسداد مزمن عروق کرونر (CTO) که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حضور در مجامع علمی، تقویت مجامع علمی، حمایت از آنها و بنیان‌گذاری حرکت‌های اصیل از رویکردهای جدید آستان قدس است، در این راستا مفتخر هستیم با تاسیس بنیاد سلامت آنچه را که در حوزه سلامت و پزشکی داشته‌ایم گردهم آوریم تا بتوانیم با شبکه‌ای از دانشمندان حرکت‌های بزرگی را آغاز کنیم.
 
وی ادامه داد: با اطمینان بر این موضوع که تمام افراد این سرزمین دل در گروی امام رضا(ع) دارند برنامه‌ای را تحت عنوان خادمیاران و خادمان علمی آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم خدمت پزشکی را که امری مقدس است در سایه امام هشتم شیعیان شکل دهیم.
معاون علمی و فناوری آستان قدس رضوی گفت: حرکت آستان قدس در حوزه علم و فناوری یک حرکت بایسته‌ای بود که از گذشته باید در آستان قدس رونق می‌گرفت زیرا در سرزمین ‌آل محمد(ع) شایسته نیست که به علم آنچنان که باید، توجه نشود لذا باید مرجعیت علمی را از این سرزمین در دنیا پیگیر باشیم.
وی افزود: از دیرباز بزرگان این سرزمین هنگامی که می‌خواستند به مردم خدمت کنند یکی از خدمات خود را خدمت به سلامت مردم قرار می‌دادند و برای اینکه این خدمت‌ها پایدار بماند آنها را به آستان قدس رضوی می‌سپردند.
تهرانچی گفت: یکی از خیران بزرگ، حاج حسین ملک بود، وی هنگامی که می‌خواست تمام سرمایه خود را برای ارتقای این سرزمین به کار بگیرند، اینگونه نوشت که «آینده این مردم را در گرو دو چیز می‌دانم، ترقی معارف و رعایت حفظ صحه مردم، لذا هرچه دارم به آستان قدس رضوی می‌سپارم، زیرا امانتداری است که می‌تواند در طول تاریخ حافظ این منافع و خدمت به مردم باشد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا