خراسان

رکود بی‌سابقه در صنعت برق خراسان رضوی/‌تولیدکنندگان برق دچار سرخوردگی شده‌اند

صنعت برق - دکل برق

رئیس سندیکای صنعت برق خراسان رضوی گفت: تولیدکنندگان صنعت برق به دلیل اینکه نمی‌توانند بازار خوبی در داخل کشور برای فروش محصولات خود داشته باشند دچار سرخوردگی شده‌اند و همین امر سبب شده تا بازار این صنعت دچار رکود بی‌سابقه شود.

محسن شادمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: رکود حاکم بر صنعت برق استان سبب شده که این صنعت وضعیت مناسبی نداشته باشد.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان در این صنعت به دلیل اینکه نمی‌توانند بازار خوبی در داخل کشور برای فروش محصولات خود داشته باشند دچار سرخوردگی شده‌اند و همین امر سبب شده تا بازار این صنعت دچار رکود بی سابقه شود.

شادمان با انتقاد از عدم حمایت ادارات دولتی ادامه داد: ادارات دولتی هیچ حمایتی از صنعت برق نمی‌کنند، در صورتی که صنعت برق ایران از سایر کشورهای همسایه پیشرفته تر است.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم از ظرفیت صادرات در این صنعت استفاده کنیم و این مهم فقط با کمک و حمایت‌های بخش دولتی مهیا می‌شود.

شادمان اظهار داشت: استان ما بازارهای صادراتی خوبی در کشورهای ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان دارد و باید قبل از سایر رقبا در این صنعت بتوانیم این بازارها را از آن خود کنیم.

رئیس سندیکای صنعت برق خراسان رضوی با اشاره به نقش نمایشگاه‌ها در رونق و توسعه این صنعت در استان تصریح کرد: نقش برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنعت برق در خارج کردن این صنعت از رکود غیرقابل انکار است. چرا که این صنعت صنعتی رو به رشد است و برگزاری نمایشگاه ها بسیار موثر است.

وی افزود: ضمن اینکه تولیدکنندگان نیز برای عرضه محصولات و همچنین نوآوری‌های خود انگیزه پیدا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =

دکمه بازگشت به بالا