خراسان

“رکود” نیمی از کارگران خراسان‌رضوی را “خانه‌نشین” کرد‌/ برخی واحدهای صنعتی به “بحران” رسیده‌اند

بیکاری کارگران

رئیس کانون انجمن‌‎های صنفی کارفرمایی خراسان‌رضوی گفت: رکود سبب شده که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت واحدها استفاده نشده و در نتیجه صاحبان آن‌ها مجبور به تعدیل نیرو شوند.

محسن شرکاء در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: تعدیل نیرو در بین واحدهای  صنعتی تبدیل به نوعی اپیدمی شده و همه واحدها در حال تعدیل نیرو هستند.

وی ادامه داد: در این میان در برخی از واحدها تعدیل نیرو پررنگ‌تر بوده و در برخی دیگر کمرنگ است، اما تمام سعی کارفرمایان این است که تعداد اشتغالی که ایجاد کرده‌اند را حفظ کنند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خراسان‌رضوی بیان کرد: نمی‌توان انکار کرد که تعداد زیادی از واحدها با حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند و به همین علت درآمدشان به اندازه تعداد بالای کارگران نیست.

شرکاء ادامه داد: با توجه به اینکه رکود حاکم است، ممکن است در برخی از موارد حقوق و مزایا نیز دچار تعویق شوند و برخی از واحدها مانند آساک دوچرخ به وضعیت بحرانی برسند. البته در مورد آساک، امید می‌رود که به‌زودی به مدیریت دیگری واگذار شود چراکه این واحد از نظر تجیهرات خط تولید در منطقه بی‌نظیر بوده و باید بتوان آن را حفظ کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا