خراسان

“رکود” کارفرمای نمونه مشهدی را هم به تعدیل نیرو کشاند/ ۷۰ کارگر “نیان الکترونیک” اخراج شدند

بیکاری کارگران

عضو هیئت‌مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: متأسفانه مشکل رکود و نبود بازار برای فروش سبب شده که شرکت نیان الکترونیک که کارفرمای آن به عنوان کارفرمای نمونه انتخاب شده ۷۰ نفر تعدیل نیرو داشته باشد.

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: شرکت نیان الکترونیک یکی از مجموعه‌هایی است که از سال ۷۴ فعالیت خود را با ۴۰۰ نفر کارگر آغاز کرده و کارفرمای آن نیز چندین سال به عنوان کارفرمای نمونه انتخاب شده است.

وی بیان کرد: باید در نظر گرفت که این مجموعه جزو محدود مجموعه‌هایی در استان است که قراردادهای بلندمدت مانند ۵ ساله با کارگر خود منعقد کرده و نگاه آن به نیروی انسانی حالت سرمایه‌ای دارد اما با این دیدگاه به علت برخی از مشکلاتی که در بازار به وجود آمده حدود ۷۰ نفر از کارگران این مجموعه از کار بیکار شده‌اند.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار ادامه داد: متأسفانه در داخل این مجموعه هیچ‌نوع تشکلی کارگری نیز وجود ندارد تا بتوان با هماهنگی با آن‌ها مشکلات واحد را پیگیری کرد و از این نظر ساختار باید اصلاح شود.

سهرابی تأکید کرد: متأسفانه این یک عیب بزرگ در اقتصاد ماست که در شرکتی که توانمندی افزایش نیرو از ۴۰۰ نفر تا ۸۰۰ نفر وجود داشته و اداره‌کنندگان آن نیز توانمندی مناسبی دارند به علت رکود و مشکل فروش تعدیل نیرو اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مواردی که کارگران این مجموعه ذکر کرده‌اند این است که ۵۰ درصد حقوق خرداد آن‌ها پرداخت شده و مابقی آن باقی مانده که مجموعه تعهد داده با مستهلک‌کردن میزان بدهی مطالبات کارگران مجموعه را پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا