خراسان

زمینه تجاری سازی طرح‌های پژوهشی خراسان رضوی فراهم می‌شود

 

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: زمینه تجاری سازی طرح‌های پژوهشی خراسان رضوی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارزیابی نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: نیروی انسانی توانمند و نخبه از ظرفیت‌های بالقوه بخش پژوهش و فناوری استان است که باید با برنامه ریزی مناسب حمایتی این ظرفیت را به فعلیت رسانید.

وی با اشاره به توانمندی و دستاوردهای پژوهشی ویژه دانشگاه‌های شهرستان‌های استان گفت: تاکنون تمرکز توجه به دانشگاه های مراکز استانها در کشور بوده است.

رشیدیان اضافه کرد: در بازدید از چندین دانشگاه در شهرستان‌های استان دریافتیم که بسیاری از جوانان نخبه و پژوهشگر در شهرستانها آثار پژوهشی برجسته‌ای دارند که اجرای آنها علاوه بر توسعه استان برای رفع مشکلات در سطح کشور نیز چاره ساز است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موفقیت آمیز بودن نمایشگاه پژوهش و فناوری در استان گفت: برگزاری این نمایشگاه در سه سال اخیر فرصت تمرینی برای فعالان دانشگاهی، صنعتی و دستگاه‌های اجرایی بوده تا در رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ این نمایشگاه را در سطح کشورهای جهان اسلام برگزار کنند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: مشهد دارای ظرفیت علمی تاریخی، حوزوی و دانشگاهی بالایی است که قابلیت مطرح شدن در سطح جهان اسلام را دارد و با پیشینه علمی و ظرفیت های بالای پژوهشی خود می تواند در بین کشورهای اسلامی صاحب نام شود.

وی با بیان اینکه اتکا به بودجه‌های دولتی در حوزه پژوهش نمی‌تواند نیازهای این بخش را فراهم کند، افزود: وقف می‌تواند پشتوانه پایداری برای تامین منابع مالی حوزه پژوهش و فناوری باشد.

رشیدیان ادامه داد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اجرای طرح وقف جمعی در زمینه علم و فناوری را آغاز کرده تا از این طریق ضمن ترغیب مردم به وقف سرمایه مورد نظر برای انجام کارهای پژوهشی و فناورانه را نیز تامین کند.

وی افزود: در این طرح هر فردی با هر توانمندی اقتصادی می تواند در نهضت مبارک وقف در حمایت از توسعه پژوهش و فناوری شرکت کند .
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تجاری سازی ظرفیت‌های پژوهشی گفت: برای تحقق این مهم توجه جدی به مراکز رشد و تحقیقاتی ضروری است تا بتوان حداکثر بهره وری را از پژوهش‌ها داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا